vrijdag 26 juli 2024

Texel dag 2

 

Nou de eerste nacht is geweest, we hebben wat hobbels moeten nemen, ten eerste bleek op wonderbaarlijke wijze de telefoon van Heleen in mijn tas te liggen.. dus ik Ayaz bellen dat de telefoon in mijn tas was.. Ayaz zou hem even komen halen,, zo gezegd zo gedaan, gaf ik mijn eigen telefoon mee.. dus gierend van de lach kwam de telefoon terug.. er is gewisseld.

Slapen in een nieuwe tent is wennen, met name omdat je dus niet goed weet wat de beste lighouding is.. dwars of recht.. maar daar kom ik ook wel achter,  en daar ben ik dus achter gekomen, ik lag inderdaad niet handig zat steeds vast in touwtjes voor het raam.. daarnaast super handig.. de stekker die ik altijd leen kan door een special ritsje zodat je niet door de grote deur hoeft.. perfect.

Verder staat de koelbox van Heleen en Ayaz op de meest vreemde tijden aan wat een akelig gebrom geeft waar je dus wakker van ligt.. thuis de bladblazer hier dus  het gebrom van de koelbox.. kennelijk mag ik niet uitslapen.. of goed slapen. Op de camping is er ook, omdat  het een grote camping is veel publiek, veel mensen gevolg veel jeugd dat laat in de avond luid pratend naar de tent gaan of terug etc. 

De nacht verliep goed uiteindelijk het was stiller en goed geslapen wel nog ff eruit voor de roep van de natuur maar daarna weer heerlijk in bed en slapen. Gewekt worden met thee op bed .. wat een luxe daar wil ik ook een man voor. 

Na het douchenn in de douches was het prima te doen scheren onder de douche ook dus ik had alleen maar een spiegel nodig voor mijn ogen en voor mijn haar. 

Toch vreemd dat een aantal mannen meteen een grote stap achteruit doen als ik mij ogen opmaak voor de spiegel. Zijn ook niets gewend.

Daarna ontbeten met harde wind erg gezellig.. broodje kaas met salade, een glaasje met blauwe bessen met Turkse yoghurt  en een broodje ei met paprika en ui.. heerlijk. Handig zo’n kok mee.

Na het ontbijt de tent goed vast gezet om daarna naar Kaaps Skill te gaan om te genieten van onder andere de gevonden jurk die daar ligt uit de documentaire het wrak en de jurk. 

We hadden gelukkig mijn museumjaarkaart en kaarten van de vriendenloterij mee voor het museum al had ik ze wel in de bus laten liggen dus moest even terug. 

Daarna het museum in, gaaf om de jurk te zien en goed om te weten hoe ze gevochten hebben voor de jurk om die te krijgen en te houden hij is prachtig, 

Het was erg leuk om ook het oudheid gedeelte te bekijken met oude Texelse huisjes. Ook de loods met gejutte spullen prachtig. 

Helaas was er een vrijwilliger die met je een praatje  begon maar wat erg vervelend was.. maar je kon hem bijna niet kwijtraken, dus na 4 x hem uitbundig te hebben bedankt.. begreep hij eindelijk de boodschap geloof ik.. en het erge was hij kwam heel dicht bij je staan en zijn adem rook heel erg naar koffie..

Kortom een geslaagde bezoek. , 

Daarna gingen we naar de kringloopwinkel , mooie winkel maar helaas om 13.00 dicht terwijl we om 12.50 binnen kwamen .  Dus dan maar den burg de hoofdstad van Texel. Leuk dorpje maar lastig parkeren  want je moet een vignet hebben 20 euro voor een week en niet per dag verkrijgbaar . 

Dus zijn we naar Koog gegaan waar we in de dikke zeehond heerlijk geluncht hebben. Ik had een heerlijke Libanese wrap met geroosterde groente . Daar zijn we over de markt braderie in Koog gelopen was aardig. 

Het is een beetje een opsom verslag maar dat kan haast niet anders in deze..

 













 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten