vrijdag 26 juli 2024

Texel dag 1

De wekker gaat om 8 uur wel al wakker om half 7 wegens een overijverige schoonmaker met zijn bladblazer.

Nog snel wat dingen schoongemaakt toilet in de chloor. En de laatste spullen ingepakt .

Daarna wachten op Heleen en Ayaz. Ze waren keurig op tijd zoals te verwachten was. Dus laatste inspectie rondje door het huis en we konden op weg naar Texel.

Eerst langs Lidl om boodschappen te doen . Daarna gingen we op weg nieuw avontuur nieuwe camper, nieuwe tent en nieuwe uitdaging namelijk de Eilanden tocht 5 nieuwe uitdagingen voor de komende jaren.  Daarna gingen we op weg naar Texel. Mooie rit en bij Texel de boot wat professioneel geregeld , je koopt je ticket en je staat ik een rij. Slagboom open en gaan. In de boot regelen ze alles we kregen de vip plek moesten door een lange en  smalle gang met de camper. Zodat we daar echt vooraan stonden .

Meteen het dek op en kijken wat is het wad mooi. Bij aankomst op Texel wederom als een geoliede machine van de boot af prachtig.

Daarna  naar de echte camping. En wat voor camping met magnetron en afwasmachine, met zwembad, met bowlingbaan, entertainment , winkel, restaurant, blaffende honden en als toetje huilende kinderen op deze hond en kindvriendelijke camping in Cocksdorp, hoe verzinnen ze het ik als blije man zit inCocksdorp op een 5 sterren camping met kinderen en honden.

Eerst maar eens geluncht bij het Restaurant een heerlijk salade om daarna naar onze plek te gaan.

De nieuwe tent opzetten was even een uitdaging. Maar al snel hadden we het door hoe het moest en stond de tent.

Prachtige tent die zo staat viel me op. Daarna alles inrichten in de tent ben precies 1 slaapzak vergeten geen idee waar hij is en nog erger mijn camping schoeisel de crox  vreselijke schoenen maar zo fijn op de camping had nu zelfs lampjes mee voor op de crox.

Dus naar de camping winkel om daar te kijken naar teenslippers, die hadden ze niet dus ben ik maar voor de gezondheids sandalen gegaan de beruchte  sandalen met klittenband…

Zitten kloten maar wel ff gemakkelijk voor nu.

Alles stond nog en zijn we lekker in de voortent gaan zitten en wat praten etc.

Rond 18.00 begon Ayaz met koken . Weet niet hoe hij het doet maar het is heerlijk en prachtig wat hij maakt.

De avond heerlijk yahtzee gespeeld dik verloren dat wel maar dat maakt het extra leuk.

Daarna tijdens de regen heerlijk zitten praten.