zondag 21 juli 2024

kb

 

Helaas is onze vaste trainer nog steeds ziek, het was dus even de vraag wie de training zou gaan geven omdat ik wist dat zowel Marco als Niels moesten werken, maar gelukkig kon Lisette het prima overnemen en had weer een prachtige training in elkaar gezet waarbij vooral de warming up hilarisch was..
Daarna hebben we diverse wods gedaan en veel buikspieren op net weer een andere manier..
Het was wederom een heerlijke training waarin ik wederom naar adem snakkend de zaal uitkwam.. het was een echt feestje.. na afloop natuurlijk nog even thee gedronken en daarna naar huis. in de wetenschap dat dit voorlopig mijn laatste kb les was en dat ik na mijn vakantie wederom moet gaan opbouwen maar dan hoop ik dat mijn spieren zover zijn hersteld dat ik ineens alles veel beter kan..

 warming up:

Er lagen 10   5 kilo gewichten op een rij

2 mensen moesten in hoge plank en dan elke schijf met beide handen aantikken en ook de grond

en wie het snelst was had gewonnen, Terwijl we zo speelden  stond de rest in squat hold

dit deden we 3 rondes,  tweede set stonden we met onze armen wijd en dat was een soort van vliegen, de derde ronde was lunges links en rechts af

 

 wod 1

4 oefeningen met 1 kb,  alles 3 x

singel arm swing

clean

squat, met een kb

truster met 1 arm en dat  steeds 90 seconden voor links en rechts en dat 10 minuten 


Wod 2 ( afbouwen van 10-8-6-4-2)

 swing

snatch

lunges met kb onder je been door

squat met daarna een oefening waarbij je je ook een oefening deed voor je armen, 

plank met kb onder je lichaam door

 

 buikspieren

eerst een turikisch get up ( een halve)

daarna de march met 1 kb aan 1 kant vasthouden en dan hoge knieen

sit up met kb 

planken

elke oefening 30 seconden en dat 2 rondes

 

eindelijk waren we bij het leukste gedeelte van de training..

de cooling down..

lang maken

bolletje van jezelf

benen strekken

gaan staan en je kuiten op rekken

ook meteen je bovenbenen door op 1 been te staan en de andere been met je hand tegen je billen te duwen

uiteindelijk ook nog even de armen strekken met name de schouders en daarna klaar..

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten