zondag 14 juli 2024

heftige zondagmorgen.....

 

Ja het is weer zover. zondagochtend.... naar de cross xxl...  helemaal geen zin, maar ja ik kon afgelopen donderdag niet dus ik vind dat ik het dan moet inhalen. hoe dan ook..  dus we gaan .. met frisse tegenzin.

De nacht niet echt goed geslapen maar hoe dan ook het is goed en belangrijk om veel te sporten al is het alleen al voor het gevoel dat je je best hebt gedaan en dat je zo je lichaam onder controle houd..

Nou het was echt weer een uitdaging.. maar ook weer veel lol...

We kregen als warming up een circuitje.

er waren 12 oefeningen

1 planken

2 hieltouches

3 slambal

4 balzwaai links later rechts

5 touwen laten bewegen

6 speedladder

7 dribbelen op de plaats

8 wall sitt

9 lunges met een gewicht boven je hoofd

10 jump squat

11 sumo squat

12 push up

Daarna kwam de wod van 20 minuten

12 tot 15 trusters

12 tot 15 snatches rechts

12 to 15 snatches links

12 tot 15 push up

12 tot 15 sit ups

en dat 4x per oefening een minuut..

 

daarna gingen we klooien met een bal..

kan het niet anders noemen

ik mocht met Marco

oefening 1, ik stond in hoge plank

Marco had mijn benen vast, kruiwagen houding

en hij liet of mijn rechter of linker been los en dan moest ik die in de lucht houden. .nou dat gaat dus niet

Daarna benen gooien

eerst recht vooruit daarna links en rechts..afwisselend

Toen kregen we het gedoe met de ballen, en ik heb ontdekt dat ik een slechte motoriek heb, maar Marco deed er niet voor onder

Het begon met een oefening dat je in de crunch houding lag, met je benen in een hoek van 90 graden

en twee ballen, 1 bal gooide ik naar Marco, hij legde dan de andere bal op mijn benen die in 90 graden in de lucht stonden, en dat ging een 30 seconden door.

Daarna wisselen natuurlijk, daarna zelfde oefening met rusian twist, de een maakt de beweging en gooit de bal dan naar degene die staat, die hem dan terug gooit

Als laatste was het in twee tallen tegen over elkaar en dan de bal gooien, sit up maken en dan weer gooien.. 

We hadden vreselijk veel lol samen maar echt goed waren we er niet in.

Als afsluiting kregen we 10 nog ellendiger buikspieroefeningen, waarbij we bijna steeds op onze armen moesten staan terwijl je schouders al branden.

oefening 1  een plank

2 mountain climbers

3 plank met je benen spreid sluit 

4 plank met je been eerst links op trekken daarna rechts

( ik noem hem altijd de plassende hond)

5 op je rug liggen en benen in de lucht en dan je tenen aan tikken

6 schuine leg raisers met linkerbeen en rechter arm

7 schuine leg raisers maar nu andersom

de rest heb ik maar geblokt...

Maar ook dit ging over en daarna heerlijk aan de thee en bijkomen...maar ik ben geweest en het was meer dan leuk en gezellig.

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten