woensdag 3 juli 2024

Groenehart pad etappe 9 ( deel 2)

 

Normaal ben ik er niet van, maar gelukkig ligt dit stuk van dit pad vlak bij Alphen dus kon ik mooi   meteen dat stukje van dit pad pakken die ik niet kon lopen omdat het broedseizoen een kink in de kabel bracht.. maar het is niet ver lopen, dus ik besloot ook omdat mijn knie wat lastig doet, om dit stuk nog even te gaan lopen, op advies van mijn Fysio eerst maar ong 8 kilometer om te kijken of dat goed gaat, daarna maar zien hoe het later verder gaat. .Slim advies, want ik loop meestal 20 to5 25 km en dan als je midden in de middle of no where zit kom je niet zo gemakkelijk bij een bushalte, dus kan je beter zorgen dat je dicht bij huis bent,.. al is het stuk dat ik  na het punt dat ik moet lopen ook al gauw 5 km en dan terug ook 5, dus ik kom toch denk ik uiteindelijk op 15 km uit maar dat mag de pret niet drukken, we gaan het zien. tenslotte als ik aan het einde van dit stuk ben zit ik vlak bij het station en hoef ik niet naar huis te lopen als ik dat niet wil.. al denk ik dat dat ik toch wel door ga lopen..

Ik was van plan om om 9 uur op te staan, even uitslapen omdat de laatste weken van school wel heel heftig vol zitten en vermoeiend zijn... maar goed ook dat overleven we wel

Destijds was het weer erg koud, nat etc, ik had dat verkeerd ingeschat, ik had alleen maar een t shirt korte broek aan. en heb me, omdat ik die standaard in mijn tas heb een isolatie deken mee, waar ik me toen maar in heb gepakt. zodat de wind niet door mijn kleding ging.. en ik dus rustig kon blijven lopen, maar toen ik bij een pad kwam waar ik graag langs wilde maar waar stond geen toegang Broedseizoen.. en mijn ervaring met een broedend echtpaar zwaan...  waardoor ik 8 km terug moest lopen besloot ik destijds om het voor gezien te houden en maar om naar huis te gaan, was er helemaal klaar mee, het weer, de kou en dan nog een stuk wat je niet kan lopen, dus om te oefenen is dit een mooi stukje om weer op te pakken en hopelijk kan ik volgende week dan een langer stuk lopen van Schiedam naar Delft...

Dus ik begon heel enthousiast, ik besloot om naar het station van Alphen te lopen en dan vandaar uit naar het pad te lopen wat ik wil lopen, waar ik de vorige keer gestopt ben wegens het weer. Dus ik wandelde heerlijk rond.. en bedacht volgens mij is het handiger om naar de N11 te lopen die over te steken en dan zo naar het beginpunt waar ik gestopt ben..

Dus ik vanuit de Van Nesstraat naar Avi Fauna gelopen over de parkeerplaats en zo langs de weg gelopen naar de N11. wilde de weg oversteken maar zat dus keurig aan de verkeerde kant, dus ik terug oversteken net voor de benzinepomp, richting Bosrand.. en daarna over de N11, en daar maar lopen.. saai stuk en inderdaad dat had ik gelopen, even nog wel ff gedacht. .o KAT met een U want aan de kant van de weg zat een zwaan met zijn jongen... en daar moest ik dus langs. dus ik maar met een hele grote boog om hem heen. al blazend keek hij naar mij, ik dacht alleen maar net doen alsof je niks ziet en doorlopen.. gewoon doorlopen. Dat heb ik ook maar gedaan.. 

Uiteindelijk kwam ik aan bij het pad wat ik op moest, onderweg kwam ik nog een oud leerling tegen waar ik nog even met heb gepraat.. en daarna kon het pad beginnen. ik kon op dat moment al vertellen dat ik echt geen 8 kilometer zou halen maar veel meer, dat stuk lopen naar dat punt was al 8 km.. dus daar ging mijn goede voornemen maar goed als ik maar geen 20 km zou lopen.

Het pappenpad was prachtig ik was alleen maar blij dat ik het toch ben gaan lopen.. mooi gebied waar ik doorheen ging..  in 1 weiland wat pony's, maar die waren druk met grazen en de hitte dus die hebben me niet eens gezien. Het ging over een lange dijk door weilanden met over veel hekjes klimmen heerlijk.. genieten

Er kwam een stuk dat verboden was voor alle verkeer omdat men daar erg aan het werk was, dus ik bedacht me.. dat is niet voor bewoners, dus ik ben maar even een wandelende bewoner en het kon, kon het pad gewoon aflopen en dus kwam ik keurig uit op het pad richting klein Giethoorn.. wat is dit een leuk stuk, tot mijn grote verbazing kwam de limes hier ook langs maar ik ben hier dus in die tijd niet geweest, dat klopt ook wel, ik was weer eens eigenwijs en besloot om gewoon destijds rechtstreeks naar Alphen te gaan dus nu ben ik extra blij dat ik toch ook nu langs dit pad mocht lopen, ik had het niet willen missen

Uiteindelijk ben ik even mis gelopen door een onduidelijk pijltje maar dat was vrij snel opgelost dus ik was vrij gauw weer op het juiste pad.. en dat was prima..Wat was dit een mooi stuk door het groene hart.  dit hele pad is op echt een aanrader voor een ieder die in het groene hart woont en die van wandelen houd.. je geniet oprecht.

Rond 14.00 was ik bij de eindbestemming. daarna nog via het station naar huis gelopen, even een ijsje gehaald, tenslotte had ik dik 1600 cal verbrand en dik 25000 stappen gezet.. dan mag je jezelf ook wel even verwennen. Mijn fysio kan trots op mij zijn, ik heb gedaan wat hij heeft gezegd ik heb geen 20 km gelopen de eerste keer. dus dat is prima lijkt me.. okey het waren er 22 maar nogmaals geen 20 want dat mocht niet...

 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten