vrijdag 31 mei 2024

De natuur roept...


 Tijdens mijn bezoek in Lissabon aan de XL factory die ik ineens ontdekte, had ik al een kunstwerk gekocht.. waar ik helemaal wild van was. zo mooi en ook zo mooi om te zien.

Echter later kwamen we in een galerie waar een kunstenaar zijn werk had hangen, etsen, maar ook een andere kunstenaar schilderijen had hangen, waarover met verf was gesmeerd, die je ook nog mocht aanraken. maar die ik veel te kleurrijk vond.

De etsten daarin tegen spraken me veel meer aan,. ik dacht, terwijl ik daar zo keek en met hem aan de praat raakte wat toch prachtig werk maakt deze man.

Maar zoals heel vaak, je hebt het gezien, je denkt mooi en ik heb al kunst gekocht en je gaat. Toch gaat er dan soms iets anders gebeuren.. 

Ik was met Ankie op onze laatste dag aan het wandelen en daar zien we de kunstenaar aan een tafel zitten, ik herkende hem niet maar hij mij des te meer, hij straalde en lachte.. en tja daar ben ik dan toch wel gevoelig voor. Ankie en ik hadden al besloten dat we op dat terras zouden gaan zitten eten. waar ik dus de beruchte  schamele omelet kreeg en waar Ankie een geweldige lekkere groente soep kreeg. foute keuze maar okey dat kan gebeuren.

Maar op weg naar huis dacht ik. wat zonde dat ik niets van dat werk van hem heb gekocht omdat ik het echt mooi werk vind. dus ik besloot eens op instagram te gaan zoeken en ja hoor ik vond de kunstenaar en heb contact met hem gezocht. en hij was bereid om het kunstwerk wat ik uitzocht naar mij te sturen. dus ik was helemaal blij.

Nadat ik heel lang al zijn werk had bekeken, sprak uiteindelijk dit werk met het meeste aan.. de titel "nature calling" had ik niet gezien maar dat doet er niet toe. 

Dus ik heb met hem afgesproken dat hij mij hem zou sturen via de post en dat ik hem zou betalen.

Dus betaling geregeld, hij stuurde mij een  een linkje en ik kon zo het kunstwerk  volgen.

Afgelopen woensdag ging ineens de bel en ja hoor daar stond de postbode met het bekende kokertje waarin mijn kunstwerk zat. dus ik helemaal blij.. meteen maar bij de kringloop een lijstje gekocht en daarin dit kunstwerk gemaakt en opgehangen.. en ik ben er zo blij mee dat hij nu hang bij mijn muur van kunst en kunst van lieve mensen die ik ken...

en gelukkig heb ik aan deze muur nog genoeg ruimte..

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten