zondag 22 september 2019

pocketbowl (de mannen)

"Van een kale kip kun je niet plukken maar wel een poot uitdraaien"
"pluk de dag voordat je in een vaas beland"

Deze twee Belgische spreekwoorden vertelde mijn moeder aan de telefoon, ik vond ze leuk, niet als inleiding voor deze blog, maar gewoon leuk..


Zondag middag kwamen de mannen, ik weet al van te voren dat het leuk gaat worden, het is altijd ontspannend en gezellig en geen gedoe.
De middag verliep weer zoals ik gewend ben ,wat heerlijk kletsen met een kopje thee/ koffie en ik had gezorgd voor een heerlijk appelgebakje met een dotje slagroom.

Tegen een uur of 19.00 gingen we aan tafel, als voorgerecht had ik een courgettesoep gemaakt, van de courgettes van vriend Ayaz die ik had gekregen uit de tuin. Met soepstengels met zeezout.

Daarna kwam het gerecht wat mij het meeste zorgen baarde maar ook wat ik een uitdaging vond. de pocket bowl vegetarisch.. ik heb nog nooit zon chaos gehad in de keuken.. ik was al vroeg begonnen met de voorbereidingen, dat waren er veel, maar het heeft gewerkt uiteindelijk het was een feest om het te zien en ook om te eten.. had er heel sober een kleine salade bij geserveerd.

Als toetje en daar had ik weken zin in, heb ik een ouderwetse vlaflip gemaakt. met daarboven op rood fruit wat druifjes en ook wat aalbessen. Een lust voor het oog.


Het leuke aan eters krijgen vind ik altijd dat je dan kan zoeken op het wereldwijde web naar recepten en daar dan maar uit proberen, of het smaakt of het lekker is is altijd de vraag.. maar je weet het nooit.. dus ik probeer het dan uit.. en tot dus ver, zo lang ik me aan het recept hou is het prima en lekker.. 

Al vroeg op, al was het de avond ervoor erg laat geworden, door allerlei rommel activiteiten, meteen alle groente gesneden wat gesneden kon worden, dit om te voorkomen dat ik op een gegeven moment tijdens het koken heel lang in de keuken moet staan, ik doe liever het voorwerk vooraf, dat scheelt een hoop gedoe.

Daarna gesport, en het klopt wat ik las in het boek over rustsporten.. als je gesport hebt heb je ineens heel veel tijd en energie over.. het kost je tijd maar het lijkt alsof je veel meer tijd hebt ineens.. zal wel inbeelding zijn.. maar ik had vandaag een lekkere training met de cross, het ging lekker.

 De mannen waren iets later door het verkeer, maar dan nog heerlijk op tijd, dus het was gaaf. Van Rick kreeg ik een prachtig blauw schilderij door hem gemaakt. vond ik zo mooi, die krijgt een ere plaatsje in mijn kantoor omdat ik daar toch veel tijd doorbreng en  hem dan veel meer zie dan in mijn huiskamer. en een prachtige reep chocolade vet vrij.. hoe het met de suiker zit heb ik maar niet gekeken. vond het prachtige cadeautjes van de mannen

We hebben natuurlijk zoals gewoonlijk heerlijk zitten te praten en te genieten met elkaar. het eten was goed. de Pocket bowl ondanks dat ik me aan het recept heb gehouden voor 4 personen bleek het genoeg voor een heel weeshuis.. maar goed het restant zit in de diepvries, net als de soep van de aubergine die nog over was... lekker voor later.. en ik heb toch ruimte in de diepvries.. dus dat kon mooi

Het was weer een heerlijke middag en avond met elkaar. moet wel even mijn huis controleren omdat ik Chris ken die veranderd altijd dingen in mijn huis.. dus ik moet altijd alles bij lang om er achter te komen of het wel of niet veranderd is.. maar ach dat is all in the game




Geen opmerkingen:

Een reactie posten