zaterdag 14 september 2019

2x Yes



Nadat ik besloten had om maar eens met andere schoenen, schoenen met een soort van veerzool, te gaan hardlopen, okay ik loop niet echt hard maar ik kom sneller vooruit dan als ik gewoon loop, dat is nog een dingetje dat gaan we nog opbouwen. Alles klaar gemaakt, mijn schoenen aan, mijn trainingsbroek (kort) aan, een speciaal tasje om waarin ik zowel mijn telefoon en sleutels kon doen, ben ik naar de sportschool gereden. Ik had bedacht ik ga gewoon als warming up, 7 rondjes lopen dat zou moeten lukken, zou toch geen probleem moeten zijn... Ik had al gehoord van een sportmaatje waarmee ik wil gaan lopen, maar die loopt inmiddels 12,5 kilometer, dat ik het rustig moet opbouwen en dan komt het goed, steeds iets meer lopen dan anders. Mijn doel is op dit moment om de 20 van Alphen te gaan lopen maar dan de 10 km natuurlijk geen 20 dat is iets te enthousiast.. en ook een rondje meer kunnen lopen dat is 4 kilometer.. 

Dus ik ben naar de sportschool gereden mijn auto geparkeerd en gaan lopen, ik had me voorgenomen 7 rondjes moet zo wie zo lukken en maar eens zien hoe ver ik kom.. 

De eerste rondjes moest ik er even inkomen, ik had voor het eerst muziek op mijn horen, dus daar was ik zo van onder de indruk dat ik vergat te tellen en vooral mezelf in mijn hangmatje te leggen in gedachten. lopen alsof ik droom mijn benen doen het werk ik niet.. 
Maar al snel had ik mijn ritme te pakken ,is niet hard ik doe 10 minuten over een rondje gemiddeld maar dat is niet erg ik heb de tijd. al zou ik er 15 minuten over doen.. zolang ik maar loop en doorloop dat is het doel dat ik zo wie zo wil bereiken. 

Zoals ik gewend ben na het eerste rondje komt het tweede, dan pas kom ik er in. en bij ronde 4 raak ik de tel kwijt, ook bij 6.. maar ik liep en liep...  natuurlijk voel je even wat ongemakken dat is niet erg, dat gaat over omdat je lichaam moet wennen aan het ritme maar ook in dit geval aan de ander schoenen.

langzaam begon ik een soort van vleugels te krijgen.... en begon er zowaar lol in te krijgen, dat te bedenken dat ik een jaar geleden zei hardlopen is zo niet mijn ding.. maar alsof door mijn time out een knop om is, 16 kilo verdwenen, pas net voor de herfstvakantie weet ik of het meer is dan pas is het weeg tijd. ik doe het niet elke week, dat frustreert, ik doe het om zoveel manden of weken. Mensen die elke dag op de weegschaal staan, begrijp ik wel , maar het is niet handig, omdat je een slaaf word van je gewicht en niet dus je soms elke dag frustreert omdat je 500 gram bent aangekomen. niet doen doe het gewoon eens in de 2 maanden.  De vreugde is groter omdat het dan ineens heel veel is wat er af is en je voelt het vanzelf aan je kleding en lijf.. ( is een TiP geen kritiek, dacht laat ik dat maar even zeggen )

Tijdens het lopen ontdekte ik dat het erg lekker ging en voor ik het wist ging ik mijn grenzen verleggen en merkte ik dat ik bij elke afgesloten rondje dacht ik ga toch maar voor de 8 kilometer.. na twee rondjes dacht ik weer, ach laat ik de 9 doen en bij de en toen halverwege het rondje naar de 10 was het op, de benen ging in de nee stand.. ik vond dat okay, het was goed..  het was prima tenslotte was mijn persoonlijk record behoorlijk gebroken.. daarnaast nog maar 3en halve rondje dan kan ik met mijn sportmaatje mee lopen... omdat ik de 12,5 ook kan.. dat is een mooi cadeau. 
Toen ik op mijn appelwatch keek bleek ineens dat ik 9,66 kilometer had gelopen.. meer dan ik dacht.. 
ik was super blij al had ik wel wiebel benen maar dat is niet gek volgens mij dat is normaal.
Daarna toch nog even de sportschool zelf in, even wat buik en rek en strek oefeningen gedaan, toch  maar wat benen gedaan, zeker om ze nog even wat te laten doen,

Terwijl ik inlogde zag ik ineens dat ik twee keer platina had in punten dan.. ik had natuurlijk verwacht dat men uit een doos zou springen, men mij  champagne zou besproeien, dat ik gehuldigd werd met bloemen, dat men ging juichen en noem maar op.. ik had knallende vuurwerk verwacht..

Maar niets van dat alles.. ik stond daar in mijn eentje voor de tweede keer deze dag blij te zijn.. te genieten van de persoonlijk successen die ik deze dag heb geboekt, het is heerlijk om te ontdekken dat alles altijd weer op zijn pootjes terecht komt, dat alles langzaam zijn weg gaat en dat het goed komt met alles en iedereen en dat je toch meer kracht en uithoudingsvermogen hebt dat je soms verwacht of denkt..  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten