zaterdag 28 september 2019

het zal toch maar je zaterdag zijn


 Soms denk je ik heb een rustige zaterdag.. en dat is ook zo, ik heb niets op de rol staan.. totdat.. er ergens in mijn onbewuste iets begint te knagen... in de trant van... zou het misschien handig zijn om even naar de IKEA te rijden om een kast te halen voor in de bergkast omdat die kast naar school moet om te worden verkleind naar 50 cm.. met het oog op de toekomstplannen..  kortom er ging iets broeien.. iets begon er op te kruipen in mijn gedachten.. dat om 7 uur in de ochtend

Geloof me, hier zijn vast ervaringsdeskundigen die dat ook kennen... je denkt ik vergeet het maar het blijft kriebelen dus om 8 uur mijn bed uit.... het dagelijks ritueel gedaan en hup om half 10 in de auto naar de IKEA in Delft.. ging lekker snel, voordeel is wel dat er echt genoeg parkeerplekken zijn.. dus dat was een groot voordeel.

De IKEA in en tot mijn stomme verbazing kon je tot aan enorme deuren lopen, ik wilde alleen maar naar de zelfbedieningsafdeling omdat ik niets nodig had behalve dan een kast voor in mijn bergkast.. 
maar je staat dus te wachten.. en te wachten. totdat ineens de rolluiken open gaan en je het paradijs in mag voor je gevoel.. ik moet zeggen ik was snel klaar in en met het paradijs.. 

Voordeel is wel je pakt wat je nodig hebt, je loopt naar de kassa en pats boem je bent aan de beurt. afreken en naar huis. Even langs de BBC, komt ook op als kak,  om te kijken of daar zon tv staat die ik uiteindelijk wil.. Nou nee dus maar wel het formaat stond er.. en ik moet zeggen ik vind het enorm.. al denk ik dat veel mensen hem nog te klein vinden.. maar ja als je van een mini tv naar een iets groter versie gaat, dan is het al gauw heel groot laten we eerlijk zijn..

Ook meteen maar even gevraagd naar een flikkervrij scherm, maar die was er niet helaas, die kon ik niet zien al begreep ik wel dat dat soort schermen heel duur is.. maar okey geen probleem.. we kunnen sparen.

Toch nog snel even de sportschool in, nee niet hardgelopen,ondanks dat ik nieuwe schoenen heb, daar komt nog wel een blog over want dat is ook een wereld die opengaat waar ik geen weet van had..  Maar omdat ik vorige week nieuwe schoenen had uitgeprobeerd met lopen maar ontdekte dat de zool te hard was met als gevolg dat mijn knie een lichte pijn voelt. en dat moet eerst over voordat ik weer me stort op het avontuur van rennen.. het weer maakt me niet uit. dat kan ik altijd wel handelen..

Maar goed na het sporten toch maar even onder de zonnebank om daarna naar huis te gaan, de pakketten naar boven gebracht, stuk voor stuk maar wel met de trap, nieuwe uitdaging in mijn leven, met de trap naar boven incluis bagage omdat ik vind dat ik dat moet kunnen, is bouwen aan conditie. en dat is goed op dit moment en dat dus ook onderhouden.

Natuurlijk denk ik. weet je wat. ik zet die dozen wel even in de studeerkamer en dan ga ik dat later wel een keer uitpakken en opruimen.. forget it.. ik ken mezelf nee dat doe ik niet.. het moet dan ook meteen klaar, dus na mijn lunch de kast in de berging uitgepakt.. meteen maar even mijn stoelen op het balkon winter klaar gemaakt.  ( ook onderweg nog even mijn ruitenwisservloeistof bijgevuld met  antivries)  en daarna begonnen met het demonteren van de kast die er staat en de nieuwe kast in elkaar aan het zetten..  die dan terug komt in de berging.. het is even gedoe maar het is een welbestede zaterdag en ik ben tevreden nu... tot dus ver ... de echte grote klus komt nog .. de kasten in de studeerkamer er uit halen, de metalen draadkasten erin en daarna de woonkamer nog voorzien van een mooie nieuwe poster aan de muur.. ik kan zo moeilijk kiezen momenteel vind dat er zoveel mooi zijn... maar goed dat komt nog.. heb geen haast

kortom mijn zaterdag overdag was behoorlijk gevuld maar wel heerlijk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten