zondag 22 september 2019

etentje met DOMINIHAMA

Druk in mijn hoofd voor het etentje met de mannen aanstaande zondag, wist ik ook dat ik vrijdagavond een etentje had met Dominnihama, een vrienden/eetgroep die is ontstaan met sportmaatjes. dit was de tweede afspraak met elkaar.
De eerste keer was ontstaan uit een soort van grap, Misjel en Do gingen op vakantie naar Berlijn, ik had voor hun een speurtocht gemaakt met de opmerking als je alles vind dan krijg je een etentje. Voor we het wisten sloot Niels ook aan, die helaas die avond dat we het hadden gepland moest afzeggen door zijn werk, maar we hadden het erg leuk. Ik zorgde toen voor het voorgerecht en als hoofdgerecht gingen we racletten. Do en Mis zorgden voor het toetje.

Vrijdagavond was de tweede keer. door drukke agenda's van een ieder was het nogal druk, maar eindelijk was het zover. Niels en ik besloten om het toetje te verzorgen. Marco die inmiddels ook was aangesloten besloot om alleen maar mooi te zijn, dat ging hem goed af. 

Het was heel wat heen en weer geapp met elkaar maar ook tussen mij en Niels. Eindelijk hadden we het toetje rond, ik zou zorgen voor aardbeien en slagroom Niels voor het ijs. 

In de loop van de vrijdag kwam Niels ineens met de opmerking dat zijn zus een monchou taart ging maken, dus er was alleen maar ijs en slagroom nodig. Dat heb ik dus gehaald.

Om 19.00 waren we welkom, we kregen echter te horen dat Mis wat later kwam, terwijl hij de gastheer was met Do de gastvrouw, omdat hij een enorme vertraging had uit de Ardennen. Dus dat was even balen voor ons, maar goed we zijn toch om 19,00 gegaan en werden meteen gastvrij ontvangen. 

Natuurlijk had ik een flesje wijn meegenomen net zoals Niels bleek later. 

We zaten er meteen helemaal met elkaar in het gesprek en de sfeer,  ondanks dat we elkaar eigenlijk alleen maar kennen van het sporten is er meer dan genoeg basis voor een vriendschap en praten we over meer dingen. We begonnen met een heerlijk bruschetta. 

Ondertussen was Marco ook aangeschoven en terwijl we nog zaten te genieten van het voorgerecht schoof  Misjel binnen vanuit zijn  trip in de Ardennen, stoer in zijn bergbeklimmers en survival outfit,
De geur die hij verspreide hoorde helemaal bij de stijl waarin hij binnenkwam..  het was alsof we allemaal meer waren geweest naar de Ardennen.. ik waande me meteen in de bossen en was ook meteen aan het klimmen en klauteren.. 

Na een frisse douche schoof Misjel aan aan de tafel waar een heerlijke vegetarische lasagne wachtte. heerlijk gewoon genieten, het eten was goed. de gezelschap was goed en de gesprekken heel divers

Daarna het grote moment, de zus van Niels had een taart gemaakt, in opdracht van Niels, de combi van deze taart met het slagroom ijs en slagroom maakte het af.. waarop mijn lichaam zuchtte.. dat word weer heel veel sporten de komende weken..  en veel verbranden.. maar het was lekker en super gezellig met elkaar. Inmiddels besloten dat Niels het volgende etentje gaat organiseren. maar aangezien hij nog thuis woont gaat hij bij mij koken en spreken we bij mij af.


Dat wetende en wetende dat ik zondag ook nog uitvoerig ga eten...  tel uit je winst..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten