donderdag 1 augustus 2019

Van een krappe xxxl naar een krappe L,

Het gaat nergens over eigenlijk en zeker niet dat ik wil horen wat goed etc, maar toch, aangezien ik een blog schrijf over mijn wonderlijke wereld waarin ik leef en van alles beleef, hoort dit onderdeel er nu ook even in.. gewoon omdat ik trots ben. super trots..

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar zo langzamer hand begint het baby ( in mijn geval oude mannen) vet, te verdwijnen, komen er ineens weer contouren kijken die ik al jaren niet gezien hebt...  

In januari besloot ik om toch maar eens het over een andere boeg te gooien samen met de Voeditist bij  mijn Sportschool. Katrien, die nuchter en kordaat dingen aanpakt. die niet verzand in theorie etc, maar samen met mij heeft gezocht naar wat voor mij zou kunnen werken. Al gauw kwamen we tot de conclusie dat koolhydraat arm niet zo goed was voor mij, ik werd er alleen maar dikker van..

Inmiddels was mijn kleding maat t-shirt xxxl, en die moest ik dan ook nog oprekken zodat hij niet als een passende te kleine t shirt om mijn lijf hing.. dus er moest wat gebeuren, de frustratie dat je spijkerbroek maar 34 ook al bijna  te klein lijkt te zijn, was ook een uitdaging op zich.. elke keer als hij gewassen was dat ik dan op mijn rug moest gaan liggen om hem passend te laten zijn.. kortom het was eigenlijk dweilen met de kraan open.. 

Dus besloot Katrien met mij om alles overboord te gooien, gewoon maar eens opschrijven en te wegen wat je eet, en zo eens te kijken wat je calorie inname is.. dus dat was spannend.. 

AL vrij snel kwam het bericht, je eet te veel, je mag maximaal 2000 tot 2100 cal per dag, als je wilt afvallen, je hebt een middelmatig actief leven, dus eigenlijk mag je 2600 per dag maar om af te vallen moet je dus 500 minder eten.. Zo gezegd zo gedaan.

Ik had ook al besloten om minder te gaan sporten, dus niet meer elke dag maar hooguit 4 keer en soms 3 keer per week.
Dan wel de groepslessen kb en cross xxl, en dan 1 keer per week of benen en cardio, of schouders en cardio of alleen maar cardio te gaan doen. 

Langzamer hand begon er iets te veranderen.. broek 34 werd wat wijder, ik kon ineens in maat 33, na een tijdje door gaan kon ik ineens in maat 32.. wat een unicum was voor mij.. ik heb als doel maat 31 moet ik aankunnen en die moet gewoon lekker zitten. dus op woensdagochtend heb ik hem weer een keer gepast en kan ik vertellen dat ik van een krappe 34 gekrompen ben naar een krappe 31, hij zit nog niet zo dat ik zeg die doe ik nu al dagelijks aan maar het is een mogelijkheid dat ik over een aantal weken hem wel kan dragen.

Zo is het verloop ook met de t-shirts, van een krappe xxxl naar een krappe l gegaan en daar kan nog wel wat meer af, een leuke m zou geweldig zijn, al heb ik totaal geen haast er mee. ik heb de tijd

maar ben nu meer dan tevreden en gelukkig met het tot dusver behaalde resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten