vrijdag 2 augustus 2019

Dagje Leiden

Nadat ik tevergeefs had zitten te wachten op de Post die een pakketje kwam brengen, had ik zwaar de pest in, dat ik dacht, ik kan dan wel niet naar Amsterdam, dat was ik eerst van plan om in Amsterdam een klein snufje van de Pride of de sfeer in ieder geval te ruiken, maar toch maar niet gedaan gelukkig, de regen bederft alles. ( voordeel is wel, dat ik inmiddels mijn externe schijf helemaal op orde heb, alles keurig in mapjes heb gedaan, alles gerubriceerd etc.. dus er is overzicht. het enige wat ik nu nog moet doen is alles van deze ene schijf verdelen over de diverse schijven.. zodat het veilig is als eentje het ooit begeeft.)  Dus ben ik naar Leiden gegaan. 

Aangezien de Zangeres zonder naam aanstaande maandag 100 jaar zou zijn geworden, is er in Leiden een wandelroute uitgezet, maar ook meteen een pop up museum waar foto's etc van de Zangeres te zien zijn. Dus dat leek me een zinvolle invulling, bij aankomst in Leiden bleek het te regenen, dus ben ik eerst maar naar het Volkskunde Museum gegaan met de prachtige en boeiende tentoonstelling over Helende Kracht, van Winti tot  Sjamanen etc. erg boeiend, ik moet nog een keer terug omdat het erg druk was. Als je ergens even stond te kijken ging er zo maar weer iemand voor je staan, daar heb ik dus wat van gezegd.. werd me niet in dank afgenomen  door de dame in kwestie maar ze ging wel keurig achter me staan.

Ik vond het een boeiende tentoonstelling, zeker als je alle filmpjes rustig kan bekijken, maar dat is me niet gelukt dus moet ik nog een keer terug

Daarna ben ik begonnen met het lopen naar het begin punt van de route, toen er een giga bui losbrak, dus ik even schuilen, mijn jas, die ik uit voorzorg had meegenomen, snel aangetrokken en besloten dat ik de route wel een andere keer ga lopen, dus opzoek naar het museum, leve google maps, voor ik het wist had ik het gevonden en ben ik naar binnen gegaan, Het is een klein lokaaltje, waarin dan 1 jurk hangt van de zangeres, wat foto's aan de muur,  een gedeelte van haar woonkamer is nagebouwd, kortom het is aardig maar heel klein. maar heel aandoenlijk

Aangezien het nog steeds regende, dacht ik nu ik toch zo dicht bij het museum van Oudheden zit laat ik meteen maar even een kijkje nemen bij hun tentoonstelling, die over Glas en over middeleeuwse tuinen. Beide tentoonstelling doen aandoenlijk hun best om de kijker te boeien, en dat lukt ze helaas niet. De opzet van middeleeuwse tuinen is prachtig, mooie teksten erbij, maar het boeit mij niet zo, ik heb niets met tuinen,  misschien is dat wel de reden dat ik nu in een flat woon. ik hou er niet van dat gras te maaien en dat onkruid uit de tuin te halen.. maar goed ik heb hem gezien.

Terwijl ik het museum verliet, zag ik dat bij het Siebolt huis een tentoonstelling was over Japans naakt, aangezien ik niet echt vies ben van naakt, heb ik deze dan ook maar even gepakt. Ik moet zeggen dat hij niet tegenviel, en alles wat men zegt over de Japanse man klopt.. de fotos bewezen het, vond het een integere tentoonstelling. Daarna besloten om toch nog even snel langs de ikea te gaan, omdat ik heb besloten om mijn slaapkamer ook maar aan te pakken, ben het zat, ik wil het ook strakker hebben, dus de schilderijen heb ik al tijdens het wachten, keurig in plastic verpakt in de berging gebracht, dezen mogen daar een tijdje tot rust komen, en wie weet komen ze ooit terug, maar ze zijn te mooi om weg te geven of weg te doen... Maar er moest een ander kastje komen, dus dat heb ik maar gekocht.. een gedeelte kan ik gebruiken als nachtkastje de andere als kastje waar ik de bakken met klein goed, zoals hempjes, ondergoed, sokken etc op kan zetten, is dat ook mooi in opgeborgen.

Nog snel langs de Action om de nodige spullen te kopen voor het verven.. en terug zien op een fijne maar volle dag kan ik het beste afsluiten met het toepasselijke lied van de Zangeres.. laat ik maar mijn eigen Pride vieren, ik zou zeggen luister naar dit lied als is een draak van een lied er zit wel een hele mooie boodschap in.. en onder de clip staan nog een paar foto.s voor de leuk













Geen opmerkingen:

Een reactie posten