donderdag 29 augustus 2019

daar kan ik zo blij van worden

Vandaag was ik door Peter en zijn kids uitgenodigd om met hun mee te gaan naar dierenpark Blijdorp, en eerlijk is eerlijk, het park is mooier dan Artis, dus dat heeft Rotterdam wel voor op de stad die ik ook erg leuk vind, waarschijnlijk spreekt me het alternatieve meer aan van de stad Amsterdam.

Ik moest me al vroeg melden dus mijn wekker stond om 7.00. en wat viel het me zwaar dat opstaan, dat is wel even andere koek.. maar gelukkig was ik op tijd, ik was keurig om kwart over 8 bij het huis van Peter.

We zijn met de 3 kids vertrokken en het is leuk met die gasten, ze zijn leuk, speels, uitdagend etc, ik kan er vreselijk van genieten

We hadden al afgesproken dat we onze eigen lunch meenamen, maar ook ons drinken, dit omdat een dagje dierentuin anders wel heel duur gaat worden. 

We kwamen er ruim op tijd aan, een mooie parkeerplek valk bij de ingang, dat scheelt een hoop gedoe als je terug komt na een dag slenteren door het park.

We begonnen natuurlijk bij het Oceanium, je kan er bijna niet om heen .De kids hadden aangegeven wat hun lievelingsdieren waren.. en die zouden we hoe dan ook bezoeken, ik gaf aan dat ik de Wolf zo leuk vind. maar die is dus verdwenen uit dit park.. wel jammer, ik had hem graag gezien.

Wat ik opvallend vind in de park is toch wel de kennis die er is, we zijn namelijk in de vlindertuin op zoek gegaan naar de roodpootspin, ik dacht dat het een grapje was, maar nee dus. het is een echt bestaande spin. 

Bij zijn bak hebben we staan te kijken en na lang zoeken zagen ik iets harigs op de grond liggen, incluis rode pootjes, dus wij kijken en besloten dat deze spin dood was.
De boys zeiden meteen dit moeten we gaan melden , en dat ben ik met ze eens, dat vond ik dus ook. Dus de hele tijd door het dierenpark wij op zoek naar een verzorger. Nadat we een paar hadden aangesproken, de jongens dan, die steeds zeiden dat ze daar niet over gingen en dat ze dus pech.. Totdat we een jonge jongen tegenkwam die heel belangstellend vroeg, waar het lag, ja op de grond. toen vertelde hij dat elke spin gaat vervellen, dat ze dus hun oude huid verliezen omdat het te klein is geworden en dus een nieuwe huid krijg, het is een uitwendig skelet en elke spin doet dat.. vond ik zo leuk hoe hij het uitlegde maar ook dat ik dit nu weet. mooi kado van deze dag

Ook het zien van de krab die eigenlijk een tweeeiige tweeling is maar de twee eicellen zijn met elkaar versmolten en is het dus ineens een tweeeige eenling. de ene kant oranje de andere kant zwart,. komt weinig voor maar Blijdorp heeft hem, zie foto hier onder ergens.

Daarna zijn we bij de speeltuin gaan zitten, ik aan de thee, Peter aan de koffie en de kids aan een ijsje.. en ze hebben vreselijk gespeeld, wat erg prettig was, zo konden Peter en ik lekker bijpraten.

Rond half 2 gingen we terug naar huis wat ook prima was, omdat het wel genoeg was voor dit moment. Nog even bij Peter een bak thee genomen en daarna naar huis voor de volgende uitdaging.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten