donderdag 8 augustus 2019

kamperen in Utrecht (3)

(Waarschuwing vooraf.... de komende 3 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn kampeerervaring in de provincie Utrecht. soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)


Nadat we terug op de camping waren hebben heerlijke gegeten. Ayaz kan toveren te 2 pitjes en 2 pannetjes, geweldig gewoon, een heerlijke zwarte pasta schotel. Te een saus van verse groente , heerlijk. Na de afwas wat altijd een soort van zen moment is, alles meteen op geborgen, tenslotte gaan we morgen huiswaarts.  We hebben traditiegetrouw natuurlijk weer Yatzee gespeeld, wat een geweldig spel is dit en wat geniet ik hier van, ik heb dik verloren vandaag maar dat is niet anders , dat is alleen maar extra leuk. 
Daarna een mooi en intens gesprek over mooie dingen, mijn interne verandering na mijn time out, mijn veranderde de kijk op relaties, vriendschappen etc, maar ook de andere zaken die hun bezig houden. Prachtig om elkaar op dit vlak weer te ontmoeten, elkaar te herkennen enge ontdekken. Mooi cadeau op de late avond voor her vertrek. Dat vind ik juist zo mooi aan deze vakanties met vrienden je hebt echt de tijd voor elkaar en kan echt bijpraten, dingen bepraten en elkaar ontmoeten hierin zonder dat de beslommering van elke dag je overvalt of lastig valt.

De nacht ging perfect, het was heerlijk genieten, lekker bedje, al was ik nu andersom gaan liggen, ik ontdekte namelijk dat ik schuin lag dus met mijn hoofd naar beneden. Vond het al gek dat ik dus zo vreemd lag. Maar opgelost dus.

Ken je dat dat je in de ochtend gewekt wordt op een kindvriendelijke camping door zoette kinderstemmetjes die hun moeder vragen of ze al uit Bed mogen, moeder liefelijk reageert met zachte  stem, nog even blijven liggen, dan mag je eruit.... nee ik ook niet, waarom hebben kinderen van de schelle stemmen en krijsen ze, huilen ze of gillen ze.. vooral vroeg om half 8??. Reageren moeders met toch wel een wat hardere stem dan normaal is... roepen tig keer Nee, nee nee nee ! Om daarna pas op te staan en het kind  troostend in de armen te nemen..... oh ja dat heet vakantie op een kindvriendelijke vakantie toch? ( ff voor alle zekerheid ik ben gek op kinderen, tenslotte is het mijn vak, al moet ik bekennen dat ik kinderen vanaf 12 jaar het leukst vind.. die pubers geweldig )    

Maar vandaag is inpakdag, we gaan naar huis. Eerst alles in alle rust inpakken om daarna nog even langs Soestdijk te gaan, om daar te genieten van de mooie en goede dingen van het leven .

Het inpakken ging razend snel, daarna nog even mijn kunsten gedaan onder de douche om het vuil van het lichaam te verwijderen, samen met Ayaz mijn tent ingepakt. Alles in de camper en ondertussen had heleen de broodjes al klaar dus konden we ontbijten. Het Keukenwonder maakte weer een goddelijk ontbijt, het is maar goed dat dit twee dagen is anders zou ik tonnetje rond zijn. 

Ma het ontbijt de laatste dingen opgeruimd en daarna naar Paleis Soestdijk, was er al twee keer geweest maar het blijft leuk om te lopen en te zijn.

We hebben er heerlijk genoten en vooral gedwaald.. het is zo leuk om daar te lopen en te genieten heerlijk.


Daarna zijn we terug naar Alphen gegaan, wat wel wat vroeg was, maar het was goed, ik had toch nog wat dingen staan wat ik moest doen, dus dat kwam goed uit.
Toch ben ik altijd wat melancholisch na een vakantie, vind ik jammer dat het voorbij is, ben ik wat stil en huil ik soms zachtjes van binnen. Niet omdat ik het thuis niet leuk heb, maar omdat iets wat weer leuk was en dierbaar is voorbij is, al hou je natuurlijk altijd de herinneringen in je hart en hoofd dat maakt het reizen ook zo leuk.

Bij thuiskomst eerst even bij de buuf, de deken afgegeven die ik geleend had, en voordat ik het wist zaten we in de auto om langs de gamma te gaan en om ook meteen maar even wat spullen te halen bij de Action. Onderweg kwam ik veel leerlingen en oud leerlingen tegen wat een feestje is dat toch altijd.. ik geniet daar zo van als ze zie en hoe ze zijn. prachtig. ze zijn groot geworden en leuk en vooral ook blij om mij te zien dat vind ik helemaal geweldig.

Daarna naar huis, een nieuw schilderij is binnen, ik ben super blij, nu is het toilet echt af.. De slaapkamer liep ik even vast omdat de muur die ik had van beton is, maar dank zij het lenen van de boor van een vriend/ collega kon ik dat ook nog even fiksen. dus die is ook klaar en af nu.
Al had dat wat meer voeten in aarde dan de bedoeling was, ik merkte dat ik  handig ben met boren, dat ging dan ook heel goed, alleen  bleek ik een te grote schroef te hebben, dus die moest vervangen door een kleinere schroef. maar eerst natuurlijk stug doorzetten en stug proberen..  totdat mijn schroevendraaier brak.. vloeken tieren, en roepen tegen mezelf doe dan ook normaal man. maar ja dat doet deze man eigenlijk nooit.. dus dan maar weer de keuken in en ontdekken dat ik een accu schroefmachine heb.. heerlijk deze ontdekking nadat ik al tig schroeven in en uit heb gedraaid, tot bloedens toe. maar ik heb hem dus. Toen was het bijna zo klaar. want. juist de schroef eruit, andere schroef erin, bleek geen kruiskop te zijn, dus weer op zoek naar een ander bitje , ergens neerleggen en kwijt zijn. vloeken en tieren.. en uiteindelijk toch een kruiskop schroef gevonden in de bak met chaos van schroeven etc, dus opnieuw weer aan de slag en ja het is gelukt. het is mooi. al is er wat kunst en vliegwerk gedaan maar daar zwijg ik over.. het zal recht komen..

Daarnaast niet handig, ik besloot om een soort constructie te maken waarbij ik plastic tegen de muur plakte waardoor ik het stof van het boren niet in mijn bed kreeg en ook niet achter het bed.. leek me prachtig een soort opvang zak.. dat werkte perfect maar nadat ik klaar was, het plakband, behangerstape verwijderde bleek dat juist.. er een vieze streep achterbleef, dus ook dat nog even bij gewerkt met de kwast.. zo is het weer netjes en strak en mooi... super blij nu
 

Morgen na het sporten ga ik toch nog even aan de gang in de keuken, een twee wandjes witten, daarna is het klaar met het witten en doe ik allen de studeerkamer nog ,maar daar komt heel veel geld bij kijken, omdat ik dan ook meteen nieuwe kasten wil.

Het nieuwe schilderij voor de kamer komt morgen ook binnen, het is een schilderij wat er al hing maar dan op plexiglas. vind ik toch mooier dus dat moest gebeuren van mij.

Kortom het is goed en mooi afgesloten deze drie dagen in Baarn















 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten