maandag 1 april 2019

Beelden aan zee

Wat doe je op een zondagmiddag als net de zomertijd is begonnen, maar het weer nog niet de zon laat zien.. juist je gaat naar een museum, een museum in de buurt van het strand, zodat je lekker kunt uitwaaien en de stofnesten van de winter uit je hoofd kan laten waaien.

We hadden even wat opstart problemen, omdat ik wat later uit de sportschool kwam dan ik wilde, was er ook veel vroeger dan anders. en moest nog lunchen en ook nog douchen etc. Terwijl ik de dames appte kreeg ik terug dat ze allebei bezig waren met het invullen van de belastingen.. Gelukkig had ik dat al gedaan, al ver voor 1 april, ik hoef nooit zoveel in te vullen, ik heb weinig dingen die veranderen, dus het is prima dan.

Afgelopen zondagmiddag met vriendinnen Heleen en Lisette naar het museum Beelden aan zee geweest.

Er was een tentoonstelling die ik heel graag wilde zien omdat hij me zo aansprak. en het is gewoon lekker een zondag lekker weg te gaan en niet meer met je duffe lijf op een bank te zitten..
of je bed in te duiken omdat de winter nog niet over is..

Wij samen onderweg naar het mooie Den Haag. Ons verheugend op de tentoonstelling van Zadkine.

Het was een erg barre tocht door Den Haag, laat ik het zo zeggen . Google maps is goed maar soms de weg kwijt of ik ben af en toe te vroeg of te laat afgeslagen.. maar we zijn er gekomen.

We zijn naar binnengegaan op de diverse kaarten die ik had, dus we konden heerlijk gratis alle drie naar binnen.Okey Heleen moest even mijn moeder zijn en Lisette mijn vrouw, was wat ongeloofwaardig maar het was helemaal goed en leuk we kwamen binnen om tot de ontdekking te komen dat de tentoonstelling van Zadkine weg was... Er was iets anders, een andere man die sculputeren maakte.. altijd goed om nieuwe dingen te zien maar het was niet echt bijzonder.

Heleen, dapper als ze is, liep met de folder langs alle kunst gaat. We hebben bijzondere titels gezien... zoals geen titel..

Echter buiten, en dat maakte het museum het echt waard om naar toe te gaan, stond een prachtige zwarte tafel met allerlei figuurtjes er op en in.. we hebben daar heel lang staan kijken en te genieten.

Uit eindelijk nog even langs het strand gelopen waar ik iets moois leerde van Heleen, altijd tegen de wind heen gaan lopen op het strand, anders loop je gauw te ver met de  wind mee, en als je je kind kwijt bent, dan altijd met de wind mee lopen het kind gaat niet tegen de wind in..

Daarna natuurlijk nog snel even bij een leuke strandtent gezeten om wat te drinken
om daarna weer naar huis te gaan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten