dinsdag 30 april 2019

Rome dag 6

 (Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Napels en naar Rome.. soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Vandaag stond  de renaissance op het programma.. die hebben we mandag al gedaan omdat we ontdekten dat 1 mei een nationale feestdag is, dus ja, alles is dicht. dus hebben we besloten om dingen waar je langsloopt te bezoeken.zoals het zwerfkatten parkje, een stuk streetart en als we het kunnen vinden het museum van streetart in de open lucht.

opstaan en al weten dat het een lastige dag gaat worden.. heb ruzie met mijn voeten, ze willen nooit meer zoveel lopen en ik mag niet meer tegen ze liegen dus—- ik ga mijn leven beteren denk ik. Het is toch bijzonder dat je hier op straat zo weinig tot geen zwerfvuil ziet, je ziet op straat ook regelmatig de wat oudere dames glimlachend met een breiwerkje kijken naar hun kleinkinderen, als die iets Laten vallen hoor je een schreeuw, het kind , volwassen mannen en vrouwen schieten in een verstarring maar ook de toeristen verstarren, rapen dat wat ze lieten vallen op en gooien het beschaamd in de prullenbak... mooi om te zien, en het vrouwtje breit rustig door...

Vandaag dus een soort van op en off metro dag, we gaan veel zien.. mijn t shirt, ik had er vier mee, volgens aloude gebruik op vakantie langer dan vier dagen was je gewoon je shirts, ze drogen in hotelkamers met airco optimaal, en gaat snel... ze worden tenslotte nooit echt vies, ze ruiken wat minder fris. Dus ff door een sopje en klaar. Maar niet in dit hotel waar je in de nacht niet je bed uit vries van de airco maar wel van de kou van buiten... dunne muren, enkelvoudig glas... tel uit je winst.

Zit momenteel dan ook in een klam t shirt maar ach het is vakantie  en zoals ik al eerder schreef ik ben niet zon echte N...., ik ben nog van de generatie dat het niet in de kleren zit maar in wie je bent en hoe je ruikt.... hmmm dat is denk ik nu het probleem, we krijgen overal ruim baan bij rijen etc, ik dacht dat het hoffelijkheid was, ook dat we vaak tafeltjes krijgen in een restaurant wat afgezonderd van de rest.... zou het dan toch komen dat ik niet zo fris ruik.... maar ja zelfs de douche hier is een douche met zijn kuren, gratis wisselbaden.. erg bijzonder... maar des te meer waardeer je thuis weer.

We zijn begonnen met een rondje om het Colosseumdoor een park waar Nero zijn paleis had, later een termen op werd gebouwd. Mooi park waar veel te zien was, zeker na de termen can Callebas was het mooier . Daarna naar het kattenparkje, wat gaaf, er lopen tig katten  rond in een terrein waar ze kunnen slapen, eten spelen etc, er is een katten opvang waar ze de katten opereren, steriliseren, tevens oude katten, blinde katten opvangen hen beschermen en de nodige dingen doen om het dier te laten leven.

Daarna zijn we opzoek gegaan naar  de wijk. Met streetart
 Die was helaas niet te vinden omdat het te verspreid zat dus zijn we de oudste weg 2500 jaar geleden gemaakt, gaan bewandelen, een bijzondere ervaring, was dit mede omdat we ook
Door prachtige velden kwamen  mooie uitgestrekte gebieden prachtig en dat midden in Rome.

Na deze tocht terug naar huis, waar we kwartier hebben gemaakt voor de avond.
De blog geschreven en tevens de fotos uitgezocht.

Vandaag 24567 stappen 21 km gedaan heerlijk








Geen opmerkingen:

Een reactie posten