vrijdag 26 april 2019

Napels, dag 1


(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Napels en naar Rome.. soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Hoe vroeg is vroeg, Christian en ik stonden om 4 uur op, om half 5 in de ochtend in de auto naar de parkeerplaats waar ik mijn auto voor een lange tijd ging neerzetten, om vervolgens naar het vliegveld in Rotterdam te gaan, daar namen we het vliegtuig naar Rome, om met de trein naar Napels de vertrekken... het is wat omslachtig maar goed we wilden Napels er even bij doen omdat we ook graag beiden de Vesuvius wilden beklimmen, Christian wilde nog graag naar Pompeii en ik wilde graag als er tijd was naar het Herculeum omdat dat nog mooier bewaard is gebleven dan Pompeii..

Dus het was een groot en vol programma..voor de komende drie dagen.. met een vooruitzicht op Rome waar we ook een aantal dagen zouden zijn en blijven.

Inchecken op Rotterdam ging erg lekker en goed, snel ook mede omdat ondanks de drukte er efficiĆ«nt   Werd gewerkt.

Na de vlucht de trein naar Termini om daar over te stappen op de trein naar Napels, maar aangezien we veel tijd over hebben  besloten om even alvast even de sfeer van Rome te proeven.  Christian kennende en ik stink er natuurlijk in, lopen we even naar een plein, die alvast gezien, even naar een parkje, ach laten we er even omheen lopen,  dwalen door straten zegt hij soms links, soms rechts, daar waar ik de weg allang kwijt ben, geen spoor meer kan volgen staan we ineens bij Termini... hoe??? Geen idee!!! Sterker nog, hij kijkt even op de kaart en klaar.. geen gedoe etc. Daar waar ik al verdwaal met navigatie loopt hij gewoon naar het doel toešŸ˜®.  Dat maakt deze combinatie ook zo goed. Hij weet de weg, ik loop achter hem aan en loop mooi te wezen en maak de foto’s.

Kwamen langs een parkje, meende hem te herkennen, later bleek dat mijn hotel van tig jaar geleden daar was. Ik wist het zeker toen Christian nog even de voorkant van het station wilde zien. Daar stond het beeld dat ik me herinner , de paus met zijn mantel open... keurig op tijd bij de trein naar Napels . Een reis van slechts 2 uur

Onderweg veel geslapen, bij aankomst wist Christian  de weg, feilloos, kortom voor ik Het wist hadden we weer tig stappen gelopen, door steegjes, door drukke straten, over hobbelige keien en noem maar op, het is zo grappig dat ik pas achteraf doorheb dat we weer giga omwegen hebben gemaakt... gromm

Het vinden van ons hotel was nog even een dingetje? We hebben lopen dwalen om
Uiteindelijk bij een klein deurtje aan te komen, in een hele grote poort, en daar bleek ons b&b te zijn, we werden hartelijk ontvangen, bijna open armen..... we ontdekten dat we nog tig trappen op moesten voor we naar binnen konden, dat hebben we dan ook gedaan. We bleken als stel te zijn ingeschreven, dat was wat minder, maar ach resultaat we kregen de suite, de mooiste kamer, helemaal van marmer, een groot twee persoons bubbelbad, en noem maar op, prachtig..., chaotische uitleg, zowel in tal als wat men zei, gekrabbel op de kaart , totaal onduidelijk hoe of wat.. kortom het werd er niet duidelijker op. We hebben het aangehoord en zijn daarna de stad in gegaan.., heerlijk dwalen door het Spaanse gedekte, waar ik jaren geleden ook al was met Susan, herkenning genoeg. We hebben veel, hel veel gezien.. met daaraan vast, juist, veel gelopen, heel veel gelopen.. totaal 20 kilometer en 24000 stappen, ruim het dubbele van wat ik moet halen per dag, maar nooit haal. Ook nog ff 9 trappen gedaan, geloof me ik had uit ervaring al
Compeat meegenomen  en geloof me nu al gebruikt .

Wel heerlijk gegeten een originelen napolitiaans diner, voor gerecht3 oliebollen, al zijn de mijne lekkerder, 3 aardappelkroketten  met voor mij blaadje sla, daarna pasta met aubergine met tomatenblokjes saus en  parmezaanse kaas, erg lekker, daarna salade caprice met geroosterde mozzerella kaas en rucola, tomaat en rucola heerlijk

Meteen opzoek naar een supermarkt om de nodige dingen te halen tenslotte gaan we morgen de  versuvius open het herculeum bezoeken . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten