maandag 29 april 2019

Napels/Rome dag 4



(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Napels en naar Rome.. soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)


Vandaag was het dan zover, de overstap van Napels naar Rome, we Hebben uitgeslapen 8.30 de wekker, we kunnen namelijk
Niet zoveel meer doen in Napels, half 12 de trein dat is het . Christian wilde graag vroeg weg zodat we wat extra tijd hebben in Rome..  dat lukte dus niet het is echt een reisdag Balen, tenslotte is dit de stad die Christian goed kent, hij weet veel van de oudheid. en ik kan me in deze stad onderdompelen in zijn kennis en gewoon dom meelopen en foto's maken. (Wat ik eigenlijk altijd doe😀) 

We hadden in Nederland al een soort van programma gemaakt waarin we hadden afgesproken, een dag  de oudheid, waarbij een museum waar Christian helemaal wous van was, die ik niet kon vinden toen ik in Rome was. Daarnaast had hij nog een aantal dingen die hij heel graag wilde zien. Dus we hadden een mooi programma samengesteld..  1 mei viering gooit een soort van roet in het eten, dan is alles dicht.


Ik stuur dit keer geen kaarten, het komt er niet van, te druk en vol programma, dus bij deze aan een ieder “ groetjes we hebben het goed. Het is heel warm 25 graden, en we zien veel, lopen veel, genieten veel, kortom het leven is goed!”

De treinreis verliep goed en snel, voordeel of gewoonte je merkt altijd dat de terugreis sneller gaat dan heen, waarschijnlijk is de spanning weg van het onbekende..

In Rome was het allemaal zo geregeld, het hotel gevonden maar wel bizar de kamer was nog niet klaar . Dus we zijn de stad ingegaan, geloof me eerst naar Vila bogesa. Dicht helaas dus maar een wandeling gemaakt door Rome, begonnen bij placa de popolo, daarna twee schattige kerkjes in, naar de Spaanse trappen, leuk om te zien, zeker de fontein die weer hersteld is na het schandelijk gedrag van nl supporters. Daarna naar de pantheon, gekeken. Door naar placa N.... moeilijke naam dus, waar de paardenrennen werd gehouden, ook een kerk in waar je een koepel geschilderd kon zien die niet echt is, geniaal. Even naar het plein van de bloemen om het standbeeld van Bruno te zien de astroloog die iets over de maan heeft gezegd/ ontdekt en daarvoor op de brandstapel is beland.. lekker gegeten een salade met gebakken aardappels. Een zomers gerecht in een regenachtig Rome.

Daarna naar het hotel, ben benieuwd we hebben eigenlijk alleen maar een bed zonder ontbijt of wat dan ook maar ja voor 100 euro mag je niet klagen... al hebben we een wisseldouche, een houten plank als bed, het gevangenisleven is zo slecht nog niet.

Wel al even naar de buren gelopen, vragen om het wachtwoord voor de WiFi maar ook die klopt niet helaas. Kortom het wordt afzien.

Toch een mooie dag gehad en wederom genoten

22339 stapppen 18en een halve  km gelopen in een hele korte tijd ach het went 😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten