zondag 21 april 2019

Wat een heerlijk begin van de Eerste Paasdag...

...al zullen velen daar anders over denken....

Al doet de titel anders vermoeden maar wat was het leuk op eerste paasdag... je bed uit, iets later dan anders.Dan al de mededelingen te lezen in de Messenger groep cross-xxl  te lezen over dat men er zin in heeft, dat men er voor gaat.. men wil snel aan de bak.. etc.. helemaal leuk. Mocht ik nog twijfelen om te gaan is dat ineens verdwenen. men wacht op elkaar. men trekt elkaar over de streep en men stimuleert elkaar om te komen.. De mensen die niet kunnen krijgen toch zin en balen dat ze niet kunnen...

Om 10.00. okey iets later was ik er dan ook.. en alles stond klaar en er was niemand in de zaal. dat was wel gek, ik zag alleen Ingrid staan en dus zijn we beiden naar buiten gelopen.. Niels had aangeboden, de benjamin van onze groep, om de les te geven.. hij zei dat kan ik.. en eigenlijk is het ook zo dat we weten dat hij het kan... en zeker met onze groep gaat het gewoon leuk en zijn we er met elkaar om er voor te gaan en voor de gezelligheid.. 


Zijn warming up bestond uit een rondje van 50 meter rond het gebouw, en tijdens dat hardlopen moesten we verschillende oefeningen doen.. 2 x push up, 2 x burpees, 2x lunches.. etc.. de anderen hadden al een rondje gedaan, wij begonnen dus net Ingrid en ik en dus konden we het met 1 rondje af.. 
( het leuke vond dat iedereen onbedacht allemaal in het zwart liep, de zwarte golf. alleen Niels liep in het oranje..

Daarna kwam de eerst wod.. het was van 30 naar 0.. en we moesten in twee tallen dus opsplitsen.. dus  ieder steeds 15 van iets, dan de en 14 en de ander 15 en zo door.. tot 0.

We moesten dus 15 pushups doen, 15 squats dan met elkaar een rondje lopen buiten..  daarna 15 snats.. 15 deadlifts en 15 burpees.. en dan afbouwen , we kregen er 30 minuten voor om  zo dus tot het einde te komen..  dat haal je nooit dat weet je. maar ik was superblij ik kon dit keer 4 rondjes hard lopen dus eigenlijk 2 km zonder pauze tussendoor.. dat is uniek. wel in mijn eigen tempo maar het ging.. super blij en trots op mezelf wat 11 kilo al niet doet.. tevens merk ik dat ik de push ups beter ga doen. ik ben meer plank. nu nog diepe zakken maar dat komt ook met de tijd.. ik oefen..

De volgende wot  was weer in 2-tallen en we moesten  de paasei doen, drie oefeningen.. we begonnen met6 push-up .6box jumps ,6 sit ups.. dan 1 soms 2 soms 3 rondjes rennen door de zaal..  daarna ging je naar alles 8, dan naar 10, dan 18 naar 20 en dan weer terug..  en tussen de rondes door of 1 of 2 of 3 rondjes rennen door de zaal. het was afzien maar zo leuk om te doen. zeker omdat het synchroon moest.

We zijn tot over de top gekomen en moesten nog maar een klein stukje tot aan het einde.. dus het ging eigenlijk heel erg leuk en lekker... 

Aan het einde konden we dan  paasschuimpjes eten. maar aangezien ik gisteren ruim over mijn tax ben gegaan kwam callorien etc  heb ik dat afgeslagen het is weer een week gezond en bewust eten.. tot aan Napels maar ook daar zal ik op mijn cal blijven letten.. want als grootste compliment kreeg ik van iemand die naar mijn keek te horen je buik is dun geworden.. wow.. 

kortom zon eerste paasdag work out is heerlijk, zeker omdat je merkt dat je na jaren lang oefenen en hopen dat het goed gaat komen .. je ineens toch vooruitgang hoort en boekt en merkt..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten