woensdag 10 april 2019

Ronde koppen en blokhoofden


Laatst was ik een paar dagen hij mijn moeder in Musselkanaal te logeren,
Aangezien ik een soort van memory lane reis  wilde doen, kreeg ik van mijn moeder de sleutels mee.
Ze legde uit welke sleutel waar voor was, de ronde, was een dikke kop, dus dat is jouw kop dus jouw huis, de vierkante is van iedereen, omdat iedereen hier een blokhoofd heeft..
Slim trucje die mij inderdaad goed geholpen heeft met het onthouden van hoe het zit.

Natuurlijk hebben we avonden zitten praten, tijdens het gesprek ging het over heel veel onderwerpen die aan bod kwamen, mooie herinneringen zoals dat mijn vader een speurtocht voor ons uitzette in het bos en dat hij zelf verdwaalde, meer van dat soort verhalen,. zo mooi dat ik dat nog kan horen , dat mijn moeder dat nog kan vertellen.

Het waren vreugdevolle en dierbare avonden die ik nog lang zal onthouden. net als ronde kop en blokhoofden

blokhoofden
ronde kop




Geen opmerkingen:

Een reactie posten