maandag 1 mei 2017

waarom kijkt God de andere kant op (flard) (4 mei)


(de foto is gruwelijk ik weet het maar soms wil ik
toch op mijn eigen manier een protest uiten wegens
al het onrecht die teveel homo jongeren en ouderen
worden aangedaan, vandaar deze oude flard met 
foto, omdat we niet altijd onze ogen 
moeten sluiten, de flard is gemaakt n.a.v de boot bij de Gay pardade 
heel lang geleden.. de stilte die ontstond toen deze boot langskwam met de foto
van deze twee jongens.. was immens.. heel Amsterdam en misschien wel heel Nederland
toonde respect , en was stil... om daarna, hoe bizar ook, bij de eerste andere boot in een feest gewoel los te barsten.. laten we de vrijheid die we hier hebben blijven behouden en voor vechten. Laten we 2 minuten stil staan om 20.00 om alle strijders die er zijn voor de vrijheid te eren... en vooral ook stil te staan bij iedereen die om de liefde is vermoord of in elkaar geslagen.... 
Laten we stil zijn.. heel stil... wie weet hoort God onze stilte dán wel en grijpt hij in...en kijkt hij niet de andere kant op.... )

waarom kijkt God de andere kant op
terwijl ik teder op straat jouw hand aanraak
je even over je wang strijk
zie ik het komen
de boot waarop ik zo heb gewacht
ik zie de foto van de twee jongen
van 17 uit Irak
die zijn opgehangen omdat ze hielden van elkaar
ik voel langzaam een traan lopen over mijn wangen
ik raak hem niet aan
deze traan mag blijven
omdat ik nog steeds niet begrijp
waarom God steeds de andere kant op kijkt
als weer eens iemand omdat hij iemand lief heeft
van het zelfde geslacht
in elkaar word geslagen of word gedood
omdat men hem of haar
de liefde verbood

Geen opmerkingen:

Een reactie posten