zaterdag 27 mei 2017

tong tong 2017

Elk jaar weer denk ik, ik ga niet, maar toch het begint dan ineens te kriebelen en te jeuken. Zeker als de mannen er over beginnen dat ze weer willen.. en dit jaar ging als eregast vriendin Nadira mee, dus ja dan kan ik geen verzet bieden. Daar komt bij met de mannen op pad is altijd leuk en gezellig en een dag vliegt om.

Natuurlijk ben ik eerst gaan sporten, dat moet gewoon even, mezelf kietelen en ontdekken dat alles het nog heel goed doet.. Daarna op weg naar Voorburg om mijn auto te stallen. Dit keer moest ik echt alles alleen uitzoeken en ik weet nu al dat de mannen hun hart vast hebben gehouden of ik het wel ga vinden en of ik überhaupt aankom. Ik stelde alweer de prachtige vraag, of ik moest opstappen bij Laan van Noi. maar nee dus het is Voorburg het Loo dus dat is al heel snel recht gezet door de mannen.. dus dat was geregeld.

Nadat ik had gesport ging ik naar Voorburg het Loo, auto neergezet en hup onderweg naar Den Haag, waar ik Nadira en de mannen zou ontmoeten.

We spraken af bij de piano, voordeel is dat hij ook meteen vlak bij de toiletten zit dus dat is een mazzel. Terwijl ik stond te wachten op de rest, was de een na de ander hork een poging aan het doen om iets muzikaals te laten horen wat dus niet lukte... dat was te verwachten natuurlijk. Maar okey ik klaag niet.. ik zeur.

Gelukkig was daar al heel snel Nadira en kon ik mijn aandacht afwenden van het piano gejengel. De mannen kwamen er ook al aan en snel zijn we naar de Tong Tong Fair gegaan. Erg leuk weer met elkaar. Het er naar toe lopen is al een feestje gek is dat het was gloepens heet maar het was gewoon goed te doen.

De markt is natuurlijk altijd veel het zelfde maar wel erg leuk om er te lopen, de sfeer te proeven die er heerst en te genieten van het samen zijn.
Opvallend is dat er werd omgeroepen dat er een tas bij het podium was blijven staan.. ik zei meteen kom gaan we halen alsof hij van ons is, als grapje. terwijl Nadira meteen riep.. . wegwezen er zit misschien een bom in.. eigenlijk heel gek dat je zo verschillend kan reageren op zon bericht.

Na er heerlijk te hebben gegeten, zijn we na 3 uur rondslenteren richting de uitgang gegaan,  we hebben even onze gezichten in de warme zon laten voelen om  daarna zo snel mogelijk toch maar te verdwijnen in een schaduwrijke plek. Okey het was een soort van boot terras aan het water waar we heerlijk hebben gezeten, de mannen en Nadira aan de wijn, ik aan de heerlijke goddelijke water.

Daarna zijn we nar de Buitenmarkt gelopen om daar wat te drinken en te eten. Een soort van borrelhapjes maar dan als avond eten.

Om 19.00 besloten we om weer terug te gaan naar huis, ieder zijn weegs. Ik ben vertrokken naar Alphen en zo goed als ik ben als een postduif met de verkeerde orientatie vermogen, stap ik keurig in lijn 3  naar juist loosduinen..  om me op een gegeven moment af te vragen, via de  app, of het normaal is dat ik via het Spui ga.. niet dus. moest de andere kant op, dus twee haltes verder, na het spui ben ik maar uitgestapt en op de Brouwersgracht overgestapt weer terug naar het Centraal Station om daar de juiste tram te nemen naar daar waar ik moest zijn.. Voorburg het Loo.

Kortom het was een heerlijk dagje waarbij ik me niet verveeld heb en extra genoten heb
Maar een dag met vrienden is altijd goed en leuk en genieten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten