zondag 14 mei 2017

Avondje songfestival in Rotterdam

Zal er niet zo heel veel woorden aan vuil maken, maar deze winnaar is terecht de winnaar van dit jaar.
Naast dat ik Belgie geweldig vind, een mooi nummer, haar eerste optreden het beeld gaf van een konijn die plotseling in de lichten van een aanstormende auto zat en niet wist wat te doen, heeft ze zich grandioos hersteld... en het nummer, dat besefte ik pas veel later... gaat over alleen in de duisternis en dat ze iemand zoekt die haar hand vastpakt.. of ze dat willen of zouden doen...

De eenzaamheid die ze op het podium uitstraalde was mooi en integer tegelijk.. zeker bij de finale dat ze haar armen en mimiek in een minimalistische setting uitvoerde... prachtig...

En dan de lieveling van de avond. waarbij ik stil word. ik me meteen ergens op een zwoele zomeravond ergens zie zitten... te genieten met een heerlijk glas spa water.. en uitkijk over de zee... waarbij ik de golven aan en af zie gaan... een lied om bij weg te dromen... en stil.. helemaal stil.


De avond heb ik gevierd met de De Mannen, dit doen we al jaren traditiegetrouw en het is heerlijk, met elkaar. we nemen allemaal wat mee om te eten, we eten samen, praten wat en genieten... Dan komt het moment van het songfestival. Chris en ik zitten altijd, en dat is vaak het leukste aan de voorrondes..  met elkaar te appen.. over wat we zien en wat we vinden.. de laatste avond hadden we slechts 580 appjes naar elkaar verstuurd, dat we beiden soms keken en zeiden dat deze ze niet bij de finale.. waarop Frans zei. jawel hoor.. werd daar door meteen verklaard dat we niet alles hadden gezien.

Het was een avond waarin we intens hoopte dat Portugal zou winnen.. daar waren we het duidelijk over eens met elkaar.. de nummer twee was wisselend ik vond Belgie, een ander vond bulgarije, of mondavie.. of niks.. maar dat deed er niet toe.. we zitten bij elkaar en genieten.

Zo heerlijk met elkaar waarin we altijd gewoon zijn zoals we zijn, we samen genieten en dat ondanks dat de moeder van Frans was overleden deze week, hij toch bij ons wilde zijn om samen met ons het songfestival te kijken.. daar was ik zo blij mee, omdat we dan compleet waren... Als Frans niet was gekomen dan was dat ook goed geweest hadden we met ons drieën gekeken, maar hadden we Frans wel gemist dat is op zeker.

 PS de man die tijdens dat draak van een lied van de winnares van vorig jaar ineens zijn billen aan heel Europa en misschien wel heel de wereld liet ziet was echt, en geen act.. ik heb me de hele nacht nog afgevraagd of dat echt was of dat ik me dat verbeelde... dat het kon gebeuren en zo lang duurde voordat men ingreep.. zegt ook iets over hoe veilig men dacht dat het was.....
Hier onder nog even mijn favorieten.. 

Heb bewust gekozen voor de versie met zijn zus. zo mooi dat hij dat meteen met haar wil delen.. prachtig en zo intens


en de echte versie

en natuurlijk Blance van Belgie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten