vrijdag 19 mei 2017

kop kont buik borst types

Vandaag had ik na mijn les even de tijd om snel te sporten omdat ik daarna les moest geven op een basisschool. Erg leuk allemaal natuurlijk. Ik was gevraagd door een sportmaatje of ik dit wilde doen. Aangezien ik daar altijd voor in ben en dat erg leuk vind, waarom niet tenslotte.

Dus na het sporten, nog snel een verlaat Moederdagcadeautje gekocht voor aanstaande zondag, ben ik wat wezen zoeken naar de school waar ik moest zijn niet wetende dat hij behoorlijk verstopt is.

Wat ik erg bijzonder maar ook grappig vond, wat ik dus niet wist is dat er naast de school een heel mooi en klein kerkhofje ligt, dit zag ik vanuit een raam in de school. Geweldig leuk dit.

De leerlingen van groep 7 moesten even wennen aan mij, en ik aan hun, ik ben natuurlijk de pubers gewend of de eind groep achters maar dit waren zulke leuke kinderen en zo gezellig ook. geweldig.

Met de kinderen heb ik eerst een lesje gegeven met wuppiespel, daar begin ik vaak mee met kinderen om te ontdekken hoe hun motoriek is maar ook hun concentratie etc. 

Daarna ging ik over op het uitleggen van de 4 types kop, kont, buik en borst. Deze doe ik ook altijd voor tot grote hilariteit van de leerlingen

Nadat ze dit hadden geoefend kregen ze de opdracht om eens te kijken hoe je samenspeelt, doe ik altijd en dit pakken ze snel op altijd, je maakt met een simpel spel duidelijk wat wel en wat niet goed is.

Daarna mochten ze zelf spelen, wat heb ik prachtige toneelstukjes gezien die kinderen hebben lef en zijn zo leuk bezig ook. genieten gewoon voor mij.

Na afloop kreeg ik een prachtig boekje met teksten van Rumag.. geweldig ik hou zo van die teksten dus ik geniet extra

Bij thuiskomst even snel de vloer nog gewist dat moest nog gebeuren namelijk, nog even wat opgeruimd en daarna was het echt weekend heerlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten