woensdag 24 mei 2017

Het is volbracht




Elk jaar weer zijn we de Sjaak, althans zo voel ik het, het is vijf uur opgesloten zitten met leerlingen in een lokaal die dan toetsen maken. Afzien geloof me.  Ze mogen niets alleen maar toets maken. Als ze vroeg klaar zijn mogen ze lezen, bah terwijl ze al zoveel lezen, kleuren, wie heeft ee een kleurplaat, etc. Een ding mag niet, op de i pad of telefoon. Gevolg ze worden onrustig ze worden baldadig. Sommige toetsen zijn binnen 10 minuten af en dan is 50 minuten lang om stil te zitten en te wachten. Afschuwelijk gewoon. 


Ik kom tot de ontdekking dat ik dit dus ook niet kan. Ik word onrustig, ik ga gekke bekken trekken etc het is afzien. Niet voor niets zeg ik altijd geef me lessen  dat kan ik en is minder vermoeiend. Het is een eindeloze marteling voor een docent van een doe vak.. maar ook voor de leerlingen van de basis die kunnen dit ook niet, het valt met steeds vaker op dat ze onrustig worden, wat ik niet zo gek vind

toch doen deze leerlingen hartstochtelijk hun best om zowel  mij als hun klasgenootjes de kans te geven om een mooi en goed cijfer te halen maar oh wat kost dat een moeite.. Ik vind dat niet zo gek. mede omdat ik zie hoe hard ze er aan moeten trekken.

Natuurlijk ontstaat er altijd een soort van onrust bij een groep wat ik ook begrijpelijk vind en begrijp. Ik zie het ontstaan en laat het soms ook maar even gebeuren, dit ook om te voorkomen dat het uit de klauwen loopt..


Maar om 13.20 was het leed geleden en was het klaar. het was volbracht de jaarlijkse crime was weer overleefd en het was over en sluiten.. heerlijk.. ik was meer dan blij dat is duidelijk

Daarna hadden we vrij, dus lekker gesport , wat boodschappen geregeld om daarna lekker even thuis niets te doen.


Het avond programma bestond uit het afnemen van een competentie toets voor de lotus. altijd lastig maar ook wel iets wat ik vind wat moet gebeuren.. dit om te voorkomen dat mensen maar wat blijven doen. Ik ben streng en rechtvaardig hierin altijd .. Er waren slechts 2 kandidaten
Helaas voor beide deelnemers hebben ze het beide niet gehaald.
kortom ik had een dagje van toetsen..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten