maandag 1 mei 2017

bied pas aan....

Vuilniszakje vol. is geregeld geen punt.
In mijn haast nog snel wat spullen mee genomen voor in de auto. Dan maar snel langs 
langs de ondergrondse container.. toch wil je tenslotte je vuil kwijt.. dat moet kunnen tenslotte.

Terwijl ik daar sta met mijn zakje met vuil, probeer ik de klep te openen, dat gaat dus niet.. zit er misschien iets klem, dat komt vaak voor bij een ondergrondse container, dus dan moet je extra hard naar beneden duwen. maar geen beweging te vinden.

Dan denk je nog even is het misschien een grap alla bananenspuit.. of is het iets anders.. dus dan werp ik een blik op de container en zie ineens dat er staat bied pas aan.. PAS ?????? Welke PAS??? Ik heb geen pas, mijn buuf heeft geen pas, de hele flat heeft geen pas... kortom.. er is paniek.. wat nu, ik zit met een zak met vuilnis dat weg moet. ik ga tenslotte op vakantie morgen, dus wat nu.... 

Eerst maar terug naar mijn huisje met die zak.. dus weer het huis in, weer tig trappen niet nemen, en dan maar bellen, wat moet je anders.

Gelukkig zijn ze bij de gemeente erg snel met opnemen van de telefoon, en geven ze een keuze menu waardoor je heel snel bij het juiste afdeling bent. Kortom we gaan maar vragen.

De lieftallige mevrouw verteld dat het een foutje is.. dat we eerst een pas moeten krijgen  en dan pas kan de container op slot..  Goh die logica had ik nog niet... was al heel verbaasd dat ik verbaasd was dat ik geen pasje had voor de ondergrondse container..... Nu schijnt dat het een foutje is bij de gemeente, de aannemer was iets te snel te werk gegaan.. en in de loop van deze week krijgen we de pas der passen... kortom we zitten een week met onze vuilnis...

Nadat ik nog even flink was doorgegaan over hoe vervelend het is dat er zoveel mis communicatie is en dat de bewoners daar dus de dupe van gaan worden... gevolg ze zou alsnog de aannemer bellen met de opdracht om de containers in de hele wijk weer te ontdoen van de  bied pas aan scherm zodat we weer onze vuilnis kunnen aanbieden.

Dus daarna stelde ik de vraag dat dit voor mij als een volslagen klap komt bij heldere hemel, dat ik er niets van begrijp... ze verteld me, nogmaals maar nu op een toon die ze in het onderwijs heel goed kan gebruiken.. dat dit heel duidelijk op de site van de gemeente had gestaan, op facebook, in de huis aan huis krantjes, via twitter etc... en ja als ik dat niet lees dat is dan mijn fout... Pardon.. mijn fout omdat ik niet elke keer ga kijken op de site van de gemeente waar ik woon, ik niet de huis aan huis bladeren lees, dat ik geen twitter van de gemeente volg... waar zit hier nu de kruk... 

Deze mevrouw wilde nog even doorgaan met mij wijzen op mijn eigen verantwoordelijkheid om het nieuws van de gemeente in de gaten te houden via de sociale media.. maar ik was haar voor... Heb haar zuinigjes verteld wat ik vond van deze manier van denken. Toevallig ben ik wel iemand die regelmatig op sociale media zit, maar dat ik geen prioriteit heb met de gemeente, dat ik  er van uit ga dat als er zo iets groots gaat gebeuren, dat de gemeente ver van te voren al een brief stuurt met deze mededeling.. dat de brief die men  stuurt in de loop van volgende, en met geluk deze week, zit de pas in met de uitleg etc.. volgens mij moeten ze toch iets anders gaan denken.. misschien eerst de inwoners van de gemeente inlichten over wat ze van plan zijn te doen om daarna over een maand het in te voeren en te laten uitvoeren. Dit is een soort van mosterd naar de maaltijd en verdronken kalf.. dus ....

Ze bond in en gaf me gelijk.. kortom als het goed is kan ik vanavond alsnog mijn vuilniszakje legen.. al had ik de neiging om mijn volle vuilnis zak te dumpen op het gemeentehuis.. ben helaas vegetariƫr dus er zat geen restjes van vlees in. dat ruikt zo lekker als je het te lang bewaard .



1 opmerking:

  1. Ik heb sinds ik verhuisd ben zo'n vier maanden geleden een centraal stofzuigsysteem. Dit is zoveel beter en maakt ook nog is minder geluid, zeker een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen