zaterdag 6 mei 2017

Ach dat is fijn thuiskomen..

Het thuis komen gisteren, nadat ik London en Erwin had achter gelaten, wel weer een groot deel van mezelf heb gevonden, wat ik  wel kende maar nog niet echt had aangeraakt. Is het wennen, ergens heel verdrietig omdat ik een soulmate achter laat en nooit weet wanneer  en waar ik hem weer zie, maar ook blij omdat ik dit toch maar mooi weer heb geflikt. Het er alleen op uit gaan, voor mezelf zorgen, bij tegenslag bedenken wat de oplossing is, bij het genieten mijn trouwe metgezel het fototoestel maar laten spreken, het alleen ergens een picknick houden, wat in London heel veel mensen doen blijkt wel. in welk park ik ook ging zitten, er zaten heel veel mensen te eten, men schuift ook gewoon naast elkaar op een bank in een park, men zegt niets, maar eet samen gewoon hun lunch. Erg knus. Daarnaast het drinken van een kopje thee, het zorgen voor jezelf, het uitzoeken van de lijnen, wat handig is. en ik weet dat ik vast hele domme dingen heb gedaan, maar dat is niet erg. ik heb het gedaan. Het ergens gaan zitten in een streetfood achtige eettentje in Brixton, waar ik dan lekker zat, mijn blog schreef, en soms zo in mezelf opgesloten zat ( concentratie noemt men dat)  dat ik niet eens door had dat mijn eten werd geserveerd, of dat mijn eten koud werd.. het was heerlijk om te weten dat ik dat kan en dat ik de zorgen die ik had over het bijvoorbeeld naar de wc gaan in een restaurant.. nou dat ik simpel.. je gaat niet. je zorgt er voor, dank aan vriendin Kitty, dat je of al geweest bent voor je gaat zitten, of dat je bij het weggaan gaat. Daarnaast is het handig niet te veel te drinken, dat scheelt een hoop. Thuis drink ik meer maar in dit geval heb ik toch minder het toilet bezocht. Eigenlijk is het zo dat als ik terugkijk een geslaagde missie.. heerlijk. 

Vanochtend dus vroeg uit de veren, gisteren meteen toch maar de koffer uitgepakt, de was gedraaid en wat fotos gekeken en bewerkt.. dat moet ook altijd. Dus het was later dan ik wilde, maar dat hoort er ook bij dat weet ik. Dus bi het opstaan heb ik veel te veel tijd verlummeld.. ik moest me haasten voor de sportschool. Gelukkig was ik op tijd en kon ik nog mee doen met de Pavi lessen. Daarna de boodschappen doen want ja volgende week is deze vakantie alweer om.. helaas. ik kan nog wel langer invullen met leuke dingen te doen. 

Toen ik thuis kwam lag er een briefje in de bus dat een pakketje voor mij bij de buren lag. (Gisteravond ook al, maar die heb ik nog niet kunnen halen omdat deze mensen niet zoveel thuis zijn) maar deze wel.. Het was een geweldige  verassing.. er lag namelijk de cd box die ik via crowdfunding heb gekocht. ik had, dank zij vriend Frans, die me tipte, de gehele ouvrebox van Conny Vandenbos. Zo gaaf is dit en zo mooi, ik geniet er zo van deze liedjes. Ze zijn niet allemaal even goed maar heel veel liedjes raken me door hun teksten, de eenvoud soms van wat ze bezingt in haar liedjes.

De bekende stukken van haar, zoals Roosje mijn roosje, Sjakie van de Hoek etc, kennen we we, maar de minder bekende nummers zijn vaak mooier door de teksten en dat wat ze zingt.. geweldig mooi deze box... kortom het is extra fijn om weer thuis te zijn en te genieten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten