donderdag 4 mei 2017

london dag 2

Na succesvolle eerste dag, vandaag ronde twee. Gisteren natuurlijk ook even langs het monument voor David Bowie geweest. Prachtig is dat. Bijzonder is dat je er mensen ziet staan die de muziek van Bowie op zetten en zo echt gedenken. Bij mij kwam meteen het lied God only knows naar boven.
Prachtig lied.

Een heerlijk nacht gehad, goed geslapen, van te voren nog even met Erwin zitten praten. Kortom het was goed. De ochtend had een slow start op afschuwelijk kwam niet op gang het duurde en duurde maar de diesel begon uiteindelijk te lopen godzijdank

Dus op weg naar St Pauls kathedraal, met zijn fluister galerij. Maar je mag nergens  fotis maken dus. Juist ik heb wel een paar. Het is van binnen een prachtige kerk open groot en ik ben als eerste naar boven gegaan met mijn volle rugzak 145 treden op.... om wel iets heel bijzonders te zien en te ervaren. Daarna naar beneden 245 trappen naar beneden, tenminste zo voelde het wel. Wat een je werd er draaierig van een soort van linksom draaiende biografe . Daarna twijfel twijfel wilde naar het wassen beelden museum, maar dat was ver, dan maar britisch museum maar ja terwijl ik daar zit. Besef ik me dat ik dat morgen wil doen dus tja om 13.00 moet ik vertrekken voor de street art tour dus ik heb besloten om maar gewoon ergens kekker mijn salade met kaas en avocado te eten en niets te bezoeken maar te genieten van de stad. Wat te dwalen en rond te kijken. Het Engels geld blijft lastig maar ooit zal het wel begrepen gaan worden .

Keurig op tijd was ik op de goede plek, even door de wijk gedwaald, naar het toilet , en go. Het was een prachtige toer door Londen maar anders dan Berlijn. In Berlijn leek het alsof de gids meer wist te vertellen. Het zal inbeelding zijn al heb ik prachtige dingen gezien . Zo gaaf als je weet dat een
StreetArt artist overal afdrukken van zijn gezicht ophangt. Leuk om te weten en om op te letten in steden. Daarnaast kende ik ze al vanuit Napels,  Berlijn en Rome en nu ook in London. Van de wegen doodlopende weg maken ze iets bijzonders. ik zal vanavond een paar on line zetten. Na de toer die eindigde achter Liverpool station, ben ik
Natuurlijk over de markt gelopen, gekeken naar alles . Bij livingpoolstreet natuurllijk het beeld opgezocht om daar in de drukte van de stad 2 minuten stil te zijn. Stil in London om 19.00 terwijl Nederland om 20.00 stil is. Het is toch een soort van verbondenheid.  Prachtig.

Daarna rustig richting brixton gegaan. Om daar te eten een pizza . Het mooie vind ikmvan het gaan eten in Brixton dat er streetfood achtige tentjes zijn waar je heerlijk en goedkop kan eten.  De eerste dag met Erwin Japans maar geen sushi, gisteren Libanees en nu een pizza. Ik ga het missen dit eten maar ga het onthouden  voor als ik terug kom, mede omdat er zoveel kleurrijke mensen langs lopen en wonen. De avond lekker thuis bij Erwin en ingepakt, wat vliegt zon vakantie altijd voorbij en vooral wat heerlijk dat ik Erwin weer zag en kon ervaren wat een bijzonder maar geweldige vriendschap hebben we samen . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten