woensdag 3 mei 2017

london dag 1

Geen wekker en toch heel vroeg wakker, zou het de spanning zijn van we gaan het doen vandaag? Gisteren ging goed dus vandaag ook. Rondje brixton gedaan, wat lopen hier prachtige mensen rond, een paradijs voor een fotograaf als ik. Helaas had ik mijn toestel thuis laten liggen op mijn wandeling met Erwin, dom. Weer wat geleerd.  In de avond weer ouderwets lang zitten praten over hoe we tegen dingen aankijken. Het ouder worden, hoe we dat ervaren. Gesprekken over de dingen die er voor ons toe doen. Merken waar e al zit in het proces, prachtig. 

Opgestaan nadat Erwin al naar zijn werk was. Dus tijd om te rommelen. Mijn kwark met muesli als ontbijt. Een nieuwe ontdekking, je moet niet teveel muesli in te weinig kwark doen.. het is droog en hard werken.. lees kauwen.... dus  veel thee en water genomen om me daardoor door deze droge kost te ploegen. Geloof dat yoghurt toch beter werkt.

Rustig toilet gemaakt, ontdekken dat London lokt en dus gaan. 

Waarom ik me zorgen heb gemaakt weet ik niet, ik had alles goed voorbereid en beda t het klopte helemaal, eerst West minster Abby, prachtige kerk van buiten. Onlogische Engels gedachten, nl de lijn bizar ineens halverwege moest je ineens een stom omdraaien en men doet het en ik ook.  Voordat je de kerk in mag , en dat is overal moet je eerst je tas open doen alles controleren ze. De kerk is van binnen prachtig. Maar je mocht er geen foto's maken  helaas,  jammer maar heb wel wat foto's 
Gemaakt met mijn telefoon.  Vond het eigenlijk een soort overdekte begraafplaats . Leuk de graven te zien van Newton en Darwin maar naar de zoveelste nis met nog meer graven was ik er klaar mee. Op naar de Eye. Wat heerst daar een onvriendelijkheid afschuwelijk. Onduidelijk waar je kaartje moet halen . Daarnaast wordt je als beesten de gondels ingejaagd , het deed me sterk denken aan de wereldoorlog . Maar het uitzicht prachtig. 

Op naar de Tower, met de op en off bus. Leuk tochtje en de tower prachtig om te lopen en te genieten. De kroonjuwelen mooi om te zien maar wat een rijkdom daar. Daarna de towerbridge beklommen om over de thames te lopen . Je moest verplicht een educatieve film bekijken maar dat heb ik niet gedaan ik ven gaan lopen. Het is maar een klein stukje glas maar gaaf om over heen te lopen. Daarna was de tijd op. Het was 17.00 dus ff bij de Subway een kop thee gedronken. Foto's geĆ¼pload en daarna met de metro naar  Charing cross im wat rond te dwalen. Een kerk binnen gelopen met een prachtig raam.  Daarna naar brixton terug heerlijk Libanees gegeten en het was genoeg, 

Terug naar huis ff nig langs de supermarkt voor een thee verzoek van susan. Deze thee schijt oceral te koop te zijn maar nog nergens gevonden. Aks lunch  heb ik heerlijk zitten picknicken met een salade was lekker en gied, kortom een wel besteedde eerste dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten