dinsdag 11 augustus 2015

zo het balkon is ook weer opgeknapt



Bij thuiskomst bleek dat de gekochte planten van een aantal maanden geleden toch niet echt er tegen te kunnen dat ze een week geen water krijgen, in de volle zon. Kortom mijn balkonbakken waren een treurig zooitje, er zat gewoon geen leven meer in. Het was een droogboeket geworden waar een aantal mensen die er van houden jaloers op zouden zijn.

Ik heb het vanochtend aan gezien en dacht meteen die ga ik niet doen. Dit is niet goed, aangezien ik in de planning had om toch wat geld uit te geven, ben ik maar enthousiast in de auto gestapt, even langs de Ikea, en aangezien ik Utrecht wel weer een keer leuk vond ben ik daar maar heen gegaan. Het is tenslotte net zo ver weg als Delft, dus waarom niet.

Terwijl ik daar rondliep, wel de korte route kwam ik diverse dingen tegen die ik niet nodig heb maar die wel handig lijken, en zeker als lid van de familie kun je er aardig wat leuke dingen kopen zoals ene zwarte regencape, altijd handig als je een keer ergens moet zijn en het regent.
Ook kwam een mooie zwarte boodschappentas wel erg goed uit. dus die is ook meegenomen.

Terwijl ik zo ronddwaal, zie ik ineens en hoes liggen die ik al tijden zoek, mijn nieuwe stoelen op het balkon zitten heerlijk, maar de ervaring leert dat als je ze de winter onbeschermd laat staan dat ze toch verkleuren etc, dus nu kan ik ze heerlijk afdekken, en hoef ik ze niet naar beneden te slepen naar de schuur, die wel opgeruimd is maar nog steeds niet echt plek heeft. Dus dat probleem is inmiddels ook opgelost.

Terwijl ik loop te dwalen langs de planten zie ik daar prachtige planten staan voor in mijn balkonbakken, dus die ook maar meteen meegenomen, zodat ik weer groen op het balkon krijg en het toch wat vrolijker en gezelliger er uit gaat zien.

Daarnaast nog wat kruidenplantjes meegenomen om in de bloembak te doen die tussen mij en de buuf hangt als gezelligheid.

Op de terugweg nog snel even langs de bloemenkraam om wat mooie bloemen te halen voor in huis, daar was ik wel aan toe, zo lang dit niet gehad, nu mag het wel weer een keer.

Bij thuiskomst eerst maar ff de bloemen in de vaas, de boodschappen uitgepakt en daarna maar aan de slag op het balkon, ik moest al heel lang een supergrote bak weghalen die me zo irriteerde maar loeizwaar is, maar hij moest van het balkon, dat ding is al jaren een doorn in mijn oog maar nog steeds geen zin gehad om het op te pakken en weg te doen.

Vandaag echter toch maar de slag geslagen, eerst het hondje uit de schuur gehaald om deze loeizware bak te versjouwen naar de schuur, om hem daar achter de schuur leeg te gooien.
Boven dit ding opgetild, en ik ben zo dankbaar dat ik sport ik kon het optillen, als was het zwaar maar het werkt dus toch ondanks 3 weken niet gesport. ik heb kennelijk toch kracht en spieren ergens opgelopen.

De bak na beneden gebracht op het hondje en daarna leeg gegooid. De bak zelf moet ik nog wegbrengen maar dat komt nog wel.
Daarna de planten in de bakken gedaan, met nieuw zand en nu ben ik tevreden mijn balkon is weer leuk en gezellig, en ik heb er, in navolging van Zwitserland lekker gezeten vanavond na de Slimste mens te hebben gezien. heerlijk in de buitenlucht..

Het is tenslotte nog vakantie... en ook een glas water smaakt goed op het balkon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten