woensdag 12 augustus 2015

slechts nog maar even (Flard)

 
 Via mijn uitgeverij kreeg ik een vraag over een bundel. De vraagstelster heb ik natuurlijk geantwoord, hierop kreeg ik van haar een ontroerende mail met haar verhaal over haar dochter van 25 die overleden is aan kanker. Ze schreef me ook het verhaal dat haar dochtertje van 3 jaar door haar opgevoed word. De vriend van haar dochter is weggegaan omdat hij de strijd die zijn vriendin streed niet langer kon aanzien. Ze staat er alleen voor met haar kleindochter. Ik heb voor haar onderstaande flard geschreven en natuurlijk aan haar gestuurd. Ze was er blij mee, ze vertelde dat dit voor haar een steun in de rug is, ik ben blij dat ik soms met mijn woorden iemand net even dat duwtje kan geven zodat ze verder kunnen...
 
slechts nog maar even
 
vandaag laat ik de zon
even niet schijnen,
zomaar kijk ik even niet naar de nacht
heel zacht streel ik voor het laatst
jouw haren
kus ik je gezicht
laat ik je laatste adem
met de wind meegaan
zacht zeg ik in je oor
dat ik er voor zal waken
dat jouw dochtertje
nooit vergeten zal
dat haar moeder een  vechter was
in een strijd die ze niet
winnen kon
dat ik haar groot zal brengen
in jouw naam
zo goed als ik kan
omdat ik zo wil laten weten
dat  ik haar moeder
die mijn dochter is
zo kan voort leven in de dagen
waarin ik haar nog
telkens mis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten