vrijdag 21 augustus 2015

wat een gedoe weer


Bestelde weer eens wat op het internet, ja vakantie, en het zou worden bezorgd, aangezien ik een aantal dingen had besteld zouden op woensdag een aantal pakketjes binnenkomen. Helemaal blij mee dat het komt en dat het er is. Geweldig volgens mij. Maar goed de bewuste woensdag was ik natuurlijk even wat dingen gaan doen, ben ik even weg geweest etc. bij thuiskomst bleek er een briefje in de bus te liggen dat DPD aan de deur was geweest met een pakketje voor mij, maar ik was niet thuis, dus ik kon een andere bezorg datum uitkiezen op de site.

Ik ben hier heel goed in dus ja ik ging de site op, geen mogelijkheid om het te regelen, ze zeggen het leuk maar het werkt dus niet. Kortom ik dacht dan bel ik wel even naar de DPd om dit te regelen, a 50 cent per gesprek. Dus daar ging ik, vlug en gezellig in de telefoon hangend en door uit te leggen dat hun site niet werkt, werd er meteen gezocht naar een oplossing en ja hoor ik kon het betreffende pakket ophalen de volgende dag bij een ophaalpunt bij mij in de buurt. 

Ik blij, zij blij, scheelt een hoop gehannes en klaar dus.   Rond een uur of zes werd er vreselijk op mijn bel gedrukt, heel vaak en heel veel. Dus ik open de deur en ja hoor er staat een bezorger, was denk ik zijn eerste werkdag of zo en hij sprak nog niet goed Nederlands, en dat is geen punt, ik werk tenslotte met heel veel kinderen die net in Nederland zijn, zo ook met hun ouders.  geeft mij een pakket, ik moest iets tekenen, dus dat doe ik, en klaar toch.

De volgende dag ging ik naar de afhaalpunt maar wat er ook was, geen pakketje, de vrouwen heel behulpzaam zeiden heel mooi, dat het kan zijn dat ze pas om 15.00 komen dus komt u de volgende dag terug.

De volgende dag ik terug, en geen pakketje te vinden, niks, ik mocht zelfs in het magazijn kijken maar het was er niet. dus ja wat nu, zij zou mij bellen als hij zou komen en ik zou haar bellen als ik iets meer wist. Kortom een goede afspraak lijkt me.

Ik bellen met de dpd, en een allervriendelijkste meisje stond me te woord, ze was heel aardig en samen met mij keek ze het bestand na, er bleek dat het pakketje was afgeleverd. Waarop ik zei, nou nee dus, ik heb hem niet, zij weer kijken en ze zei ook dat is gek, ik ga het uitzoeken.

In de middag ineens de bel, stond de bezorger van woensdag weer voor de deur, ik begreep er niets van om eerlijk te zijn. Hij stelde meteen de vraag of hij woensdag een pakketje had afgegeven, en ja dat klopt dat kan ik niet ontkennen. Hij meteen bellen en in het Turks, ik spreek inmiddels ook al een aardig woordje over de grens, en kon het dan niet volgen maar wist wel dat het Turks was, in zijn telefoon met zijn meerdere.  Op een gegeven moment kreeg ik natuurlijk de telefoon in mijn hand gedrukt met de opmerking praat. Ik ben er nooit vies van om te praten dus waarom niet. Deze man echter begon ook al meteen heb u het pakket ontvangen, waarop ik dus heel vriendelijk zei, ik begrijp dat er een misverstand is,  er lag een briefje in mijn bus, en later is dus de bezorger nog een keer extra langs gekomen, maar dat is niet gezegd... tijdens dit verhaal, kon de man niet het geduld op brengen en bleef door mij heen brullen,  pakketje ontvangen ja.. etc. Op een gegeven moment, ik was nog best wel rustig vroeg ik aan deze meneer of hij naar mijn verhaal wilde luisteren of dat hij alleen maar door mij heen wilde schreeuwen, want als dat het doel was, dan konden we het gesprek ook wel beëindigen.

Dus meneer zei, ja is goed ik luister, terwijl ik begon te praten hoorde ik aan de andere kant, ja, en is goed, ja ja, terwijl ik nog niets had gezegd, dus er werd niet geluisterd. Terwijl ik dus nog even doorging begon deze meneer weer met zijn opmerkingen over pakket ontvangen.

De bezorger stond er hulpeloos bij, wat ik ook begreep, waarschijnlijk zijn eerste baantje, en het nog niet goed allemaal begrijpen, maar toch, dit hoefde ik niet over mijn kam te laten gaan. 
De man begon meteen, laat het pakketje zien aan de bezorger, waarop ik nog, steeds heel beheerst zei, dat kan niet want ik heb de doos al weggedaan in de papiercontainer, maar ik begrijp dat er een...
en weer begon die man door mij heen te praten.

Met een ietwat beheerste stem verheffing zei ik tegen die meneer, meneer zoals ik net al zei, ik wil het uitleggen wat er volgens mij mis is gegaan, maar als u niet kunt of wilt luisteren en alleen maar wilt schreeuwen en doen alsof u luistert dan weiger ik verder met u te praten.  Hier heb ik zo geen zin in namelijk. 
Ik mocht dus nogmaals mijn verhaal doen, en weer die ongeïnteresseerde toon, met ja ja, ja oh hmm, goh ja , etc . Dit was genoeg, dus ja ik heb hem verteld, meneer u luistert niet, u doet alsof, u weet niet waar het omgaat en ik wil het aan u uitleggen waar het volgens mij mis is gegaan, maar aangezien u niet de beleefdheid hebt om echt te luisteren en om u mond te houden als een ander praat, en ik heb van huis uit geleerd in mijn opvoeding dat het erg onbeleefd en onbeschoft is om door andere mensen heen te praten, praat ik niet verder met u, ik bel u kantoor wel en los het daar wel op, prettige middag verder.

De telefoon heb ik terug gegeven aan de bezorger, en gezegd dat het niet aan hem ligt, dat hij er niets aan kan doen, dat het niet handig is geweest om het briefje in de bus te gooien en daarna het alsnog te bezorgen die zelfde dag en dat niet even te melden, dat daar het daardoor mis is gegaan.  Ik hoop dat het over gekomen is, omdat ik het zo vervelend vind dat dit gebeurt met name voor hem, zijn eerste baantje en dan door onduidelijke regels gaat het even mis.

Daarna maar de Dpd gebeld en het uitgelegd wat er volgens mij mis is gegaan, en dat het dus een verwarring is die ontstaan is omdat kennelijk de bezorger ook niet goed weet wat en hoe. Dat het jammer is dat het zo is gegaan maar dat het pakketje is bezorgd.
Wel heb ik gemeld dat ik waarschijnlijk met zijn mentor heb gesproken maar dat die niet de beleefdheid heeft om te luisteren en dat hij mij niet de kans gaf om uit te leggen wat er gebeurt is.
Kortom de dpd, is weer eens een onderdeel van een blog... zoals volgens mij ook ongeveer een jaar geleden omdat er toen ook al zoveel mis ging met een pakket van mij. met oa een fout etiket, met adressen waar het niet was etc. Misschien dan toch maar niets meer bestellen via het net.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten