dinsdag 4 augustus 2015

Dag twee in de bergen o



Vanochtend wederom redelijk snel opgestaan, nadat ik gisteren even heel erg mijn kop heb gestoten, wat de nodige woorden liet komen die niet gepast herhaald dienen te worden, was het goed slapen. 

Natuurlijk is hier het bericht over de brug van Alphen hier ook iets dat we veel bespreken. En op de voet volgen. Ik zei wel al meteen ik ben nog niet weg uit Alphen of er gebeurt van alles, vorig jaar toen ik in Berlijn was de schietpartij voor mijn deur, nu de brug die een bijna totale vernietiging heeft veroorzaakt. Ik denk dat ik maar niet meer zo vaak weg moet gaan of zo... Bijzonder was wel dat bij een van de filmpjes, na het omvallen van de kranen je heel,zacht een blokfluit bleef horen.

Kortom in Alphen gebeurt nogal wel eens wat, het is nooit saai hier, blijkt nu.

Terug naar  het appartement het uitzicht prachtig inderdaad. Gewoon genieten. De rust die er is als je je ogen open doet, het niets hoeven maar bijna alles mogen heerlijk. Zelfs onder de douche gaan is een  feestje, zelf met een opstaand randje, waar je heel dramatisch je teen tegenaan kan stoten, wat ik nog niet gedaan heb en ook niet van plan ben, maar toch de uitdaging is er. Zelfs de 99 treden die we op en af moeten omdát we anders niet in het huisje kunnen is geen punt meer, dag 2 en nu al een conditie  waar je u tegen zegt. Kortom het leven lacht op vele manieren.

Het voordeel van een appartement is dat je je Toilettas  leuk kan uitpakken, je spullen zoals thuis kan uitstallen. Zodat je helemaal het patroon blijft houden zonder dat een kamermeisje het door de war gooit omdat ze moet schoonmaken, zo ook het bed, het is en blijft mijn chaos, heerlijk.
Groot nadeel is wel dat jezelf moet schoonmaken, maar wie weet krijgt Kitty nog de geest 😀😀.

Vandaag is het weer iets minder er is zelfs kans op regen dus we veranderen de plannen we gaan een museum bezoeken. Een dag op teenslippers dus heerlijk voetjes blij.

In het museum was een tentoonstelling. Van Matisse en zijn tijdgenoten, het museum was,op zich al prachtig, een mooi klein  museum met een prachtige beeldentuin, foto's later in het album Zwitserland , als ik terug ben. 

Na het museum terug naar ons dorpje in de bergen, een heerlijke rit. Minder spectaculair dan de heen rit, langs diepe dalen en ravijnen, een menigeen met hoogtevrees zou het niet droog houden en veel  gillen laten horen. 

Bij terugkomst ff langs de coop om wat eten te halen en daarna lekker naar ons huisje. Heerlijk staan koken, gevulde aubergine, met daarbij een ijsbergsla met pestodressing en een halve bloemkooltje met broccoli. Een feestmaal dus. 

Daarna lekker buiten op het balkon genieten van de rust en van de invallende avond duisternis .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten