woensdag 5 augustus 2015

dag drie in de bergen


Het schijnt vandaag een mindere dag te worden, dus waarschijnlijk gaan we ons met de trein naar Montreux begeven, zeker voor de stad en zeker om het beeld van Freddy te zien. De leadzanger van Queen voor wie dit niet weet.

Natuurlijk moeten we eerst die 109 trappen af en daarna weer op, zeker als je al aardig wat hellingen hebt genomen zijn het er veel. Het is wel een gegeven dat het sporten van de afgelopen jaren erg goed  is geweest ik hou het gemakkelijk vol.

Uiteindelijk geen Montreux. Maar een prachtige wandeling door de bergen. 
Met de auto gingen we naar het liftje, een kabelbaan en we gingen hoog, ik vind het prachtig het uitzicht op het dal. Bij aankomst even langs een restaurant even naar het toilet en daarna door met de wandeling van 1 uur 25, onderweg op 1717 meter hoogte. Een  prachtig plekje om te zitten en dan in het dal de klokken van de koe te horen,af en toe een blaffende hond, het is rustgevend, ik zou er bij in slaap kunnen vallen. Las ik vandaag dank zij vriend Patrick dat hier een Nederlandse woont die het wil verbieden dat de koeien in Zwitserland deze bellen dragen, het zou dierenmishandeling zijn. Ze heeft al eerder een klacht in gedient omdat de kerkklokken gingen luiden om zes uur in de ochtend. Ik denk dat deze dame wat last heeft van haar oren. Ze is hier komen wonen, en ik vind dat iedereen zijn eigen cultuur mag aanhouden, maar accepteer de culturele gebruiken van het land waar je woont. Dit leer ik ook mijn leerlingen uit de internationale schakelklas , en dat geld ook als Nederlander in een ander land .

Natuurlijk hadden we nu ook weer broodjes en drinken mee en  het is zo lekker als je allebei zo denkt, het picknicken samen is heerlijk en zo rustgevend, uitzicht op het dal, geluid van de koeiebellen, de blaffende hond en dan uitzicht op het dal en de bergen. Wat voel je je dan nietig en klein en vooral dankbaar dat je dit mag ervaren. Kitty zei al van te voren je komt totaal tot rust en dat is ook echt zo, ik ontspan... Genieten.

Het slapen gaat als een gek, ik lig in bed lees nog wat en beng Klaas Vaak komt langs en ik ben weg, ik droom als een gek, ben druk met van alles en het ruimt op, een leeg hoofd en een heerlijk ontspannen lijf. Wat wil je nog meer.

Na de wandeling wat rondritten door de omgeving, speciale plekken bezocht met mooie kunstwerkjes, zoals de wolven uit steen gehakt. Prachtig.

Op een heerlijk terras een kop thee genomen, en lekker genoten van het uitzicht ik een dal en berg van een andere kant. Geweldig. Op een bepaald moment kiepwagen er een kudde bejaarden aan, heel schattig maar toch wij ging weg, omdat we terug wilden naar his.

Thuis de was gedraaid, ik blijf me verbazen over hoe ik inpak je ziet de joekel van  een tas en ik heb dus niet genoeg mee, terwijl Kitty een ie ie mini tasje heeft en die komt met 2 spijkerbroeken, een jurkje, 3 korte broeken  diverse jasjes , bloesjes,, kortom een hele gaderobbe terwijl ik met mij xxl tas aankom en inderdaad te weinig heb heel frustrerend. Okey, mijn Toilettas heeft meer inhoud. Maar ja dat heb ik ook nodig om me toonbaar te maken voor de buitenwereld.

Heerlijk gegeten de afgelopen dagen, dag van
Aankomst lekker simpel soep met broodjes met kruidenboter en sla, dag twee heerlijke Mexicaanse schotel, en dag drie gevulde courgette met bloemkool en broccoli en salade. Dag vier het restje van de Mexicaanse schotel met salade, zo simpel maar zo lekker. 

We hadden veel meegenomen en dat is goed ook en met wat creatief denken kan je veel.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten