zaterdag 1 augustus 2015

ja dat is ook wat....

 
 
Afgelopen dinsdag kreeg ik van AYAZ en Heleen  een komkommer en een Courgette mee van de tuin van AYAZ. Bij het weggaan zegt AYAZ tegen mij dat ik ze wel moet wassen... Dat doe ik dan ook, ik maakte de opmerking, ik leg ze wel in bad met zeepsop... AYAZ moest lachen en vond het wel grappig.
Hij kent mij dus ook al wat langer.. dus ik krijg dan toch snode plannen in mijn hoofd en bedenk me meteen dat ik dan het ook maar echt moet doen. Al terug rijdend naar huis gaan er allerlei ideeën door mijn hoofd en ja hoor, ik was er uit.
 
 
Bij thuis kost natuurlijk eerst de foto van de courgette en komkommer in het zakje in de badkamer, daarna een foto van ze allebei bij de afstandsbediening.
 

 
 
Dit natuurlijk om te laten zien hoe groot ze zijn, daarna de beide groentes in het bad gelegd, met
genoeg water om ze te bedekken.  
 

 
en daarna een flinke scheut Fleuril erin.. dat is goed, wel voor de zwarte was maar dat mag vast de pret niet drukken lijkt me.
Kortom ik had alles goed geregeld bij mijn weten.
 

lekker een sopje gemaakt en de groentes wat laten weken in het bad met de zeepsop
De badkamer moest toch nog schoon dus het had wel even de tijd
 


 
na een heerlijk bad, heb ik ze uit het schuim gehaald, heb ik ze heerlijk schoongespoeld en bedacht me meteen het klopte niet helemaal het leek wel of ze gekrompen waren.
 
dus heb ik ze nog een keer naast de afstandsbediening van de tv gelegd en inderdaad ze zijn gekrompen..
Ik besef me meteen dat fleuril black dus niet echt goed is voor je was, alles krimpt..
 
Nu zit ik dus met wat kleinere groentes dan normaal.. maar het is niet anders.. het is en blijft lekker
die groentes van de tuin.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten