zaterdag 8 augustus 2015

Dag 6 in de bergen


Vandaag stond toch een beetje in het teken van vertrek. We wisten zeker dat we de 130 treden tellende trap vaker dan 1 keer zouden moeten lopen. Dit enkel al omdat de spullen toch weer mee terug moeten. We willen zondag vroeg rijden en hopen om een uur of zes in Alphen te zijn, al zal het wat later worden er moet ook nog gegeten worden tenslotte neerleg als afsluiting vsn een geweldige vakantie. 

Afgelopen nacht was er een heftig onweer in de bergen, het mooie is het voelt anders ook, je bent op vakantie en na een bloed hete dag met een hele lange wandeling is zowel het onweer als de regen een aangename afwisseling. 

Ik heb in ieder geval als een blok geslapen deze nacht ook. 

Begonnen met ons traditionele zit op het balkon, in de zon, wat bijkomen, wat praten, ik order mijn dromen wat die ik nog weet. En gek genoeg zijn het de meest bizarre dromen die ik onthouden heb. Maar ik zal ze hier niet vermelden. Iets te privé. 

Na ons ontbijt , zijn we begonnen met de eerste schoonmaak van het huis, elk,ons eigen gedeelte, ik,heb nooit geweten dat je zoveel groep kan maken in een week. Heb meteen, en ik had al zoveel respect voor mijn hulp, nog meer respect voor haar gekregen, ze doet het tich weer elke week. 

De badkamer, de slaapkamer en inpakken van dat wat niet meer nodig is. De tas staat klaar en in plaats van 10 hutkoffers  hoef ik nu maar 5 hutkoffers die 132 trappen af te sjouwen.

Nadat we alles hadden gedaan wat het doel was zijn we gaan lunchen op het balen, dit ook voor het eerst, heerlijke plateau gemaakt van stokbrood, kaas, smeerkaas en sla en komkommer. Perfecte maaltijd gewoon. Na het eten nog even naar de Micros, de drie M-en grote, dus super groot. Een soort macro maar dan anders.  Daar heb ik toch nog even wat extra chocolade inageslagen, om de winter te halen, en tevens om af te wennen van de vakantie. 

Na het shoppen bij de Micros, waar Kitty heel veel thee moest halen, zijn we nog even een weggetje opgereden wt super smal was, maar waar we een prachtig uitzicht hadden. Tevens bes het. We ons om bij het restaurantje daar wat thee te drinken. Tot mijn stomme verbazing kon dit niet, het was dicht... Omdat hwt weekeinde was,,, ik denk dat ik even niet iets begrijp, maar dat kan aan mij liggen. 

Wij terug naar onze woning en daar heerlijk met nootjes, met chocolade met nootjes gezeten op juist het. Balkon. De Zwitserse franken zijn inmiddels omgewisseld naar euro's , dus dat de vakantie ten einde loopt is duidelijk voor mij... We gaan morgen echt weg, al zou ik hier nog dagen kunnen zitten. Maar het miet, soms moet je leren dat dingen eindig zijn, al is dat niet altijd even leuk.


 We rusten, onder ons is men enorm een grote schoonmaak aan het houden, dit klinkt vertrouwd alleen doen wij het zelf. En we moeten nog.een klein stukje.  
Het regent hier en het is heerlijk zo buiten te zitten zo laat in de avond. 

Kreeg een geweldig leuke reactie van een leerling van mij omdat ik zijn merci verhalen in een bundel had gemaakt hij was super blij en dat doet me goed, dit joch heeft zoveel voor de kiezen gehad dat ik zo blij ben dst hij hier van geniet. Het leven is mooi 

De grote spullen gaan vandaag al in de auto zodat we morgen na de laatste restjes nog 1 keer die 150 trappen als een koningin en koning al wuivend af kunnen lopen om naar Nederland te gaan. 

De blog zal dus pas morgenavond verschijnen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten