donderdag 4 december 2014

zon dag dus... grommm

 
Juist... net als je lekker slaapt gaat de wekker, nog half duf en wat wankel op mijn benen, strompel ik naar de keuken om daar mijn fruit te eten, mijn yoghurt met musli klaar te maken. Alles erin, waterkoker aan, en dan naar de badkamer, scheren, douchen, haren doen, aankleden, kortom het hele gebeuren moet even gedaan worden. Dus schuif ik in mijn studeerkamer aan tafel, terwijl ik rustig zit te ontbijten, mijn blik dwaalt naar mijn klok boven bij mijn bureau, ik denk nog de klok staat stil, totdat het tot mij doordringt dat ik een uur te vroeg op ben gestaan.. 1 uur had ik nog in mijn bed kunnen liggen, nog een heel uur, genieten van mijn heerlijk bed, van het liggen, van de sfeer in mijn slaapkamer, 1 uur minder in de kou  moeten zijn is toch wel weer een gave... kortom ik denk alleen maar... ik ga terug. Mijn yoghurt achterover geslagen, mijn lichaam het bed in geslingerd om een uurtje nog te liggen. Natuurlijk slaap je dan niet maar je ligt er in totale ontspannen toestand over dingen na te denken, de gedachten komen, de gedachten gaan en je komt tot conclusies die je al langer wist maar nog niet voor hebt gekozen, dus zo in de loop van dat uurtje de keus gemaakt om bepaalde dingen te stoppen, omdat het veel energie kost, omdat mijn functie op school is veranderd en ik dus meer tijd nodig heb in oa de avonduren. Dus er moet gesneden worden in de activiteiten om mezelf af en toe even toch een rust moment te geven. Het is een keus die ik niet leuk vind maar soms moet je dat doen. Gelukkig kwam het ook uit qua tijd en planning en doe ik met deze keus niemand echt te kort. Dus uit bed en heel vroeg een mail gestuurd naar de mensen die het aangaat. Het gaf meteen alweer lucht voor mij. Daarna naar mijn schooltje, en dat is toch bijzonder, je bent duf maar ook fit, je bent wakker maar ook weer niet, het was wat dat betreft een vreemde dag. Mijn unitleidster kwam met de vraag of ik met haar klas een kaart wilde schrijven voor een zieke leerling uit haar klas. Dit is natuurlijk geen punt en doe ik met liefde, ergens was er even een schakel vergeten er was geen kaart. Dus ik heb twee leerlingen even de straat op gestuurd om de kaart te halen en met de rest heb ik heerlijk poppenkast gespeeld. De groep van de ISK gaat niet lekker, er is wat gedoe tussen twee groepen, de leerlingen uit Syrie en uit de andere landen, er zijn spanningen en men wil vechten. Ik heb het in mijn klas kunnen sussen gelukkig en er voor gezorgd hoop ik dat het opgelost is maar ik weet het niet zeker, ik hou mijn hart vast.. het is zo licht geraakt de kids, ik begrijp het vanuit hun situatie maar weet ook dat we dat vechten niet kunnen toestaan. De oorlog zit nog veel te erg in ze, en dat maakt het zo zwaar voor ze.  Bij een blik in mijn postvak op school bleek hier de Sint mij ook niet vergeten te zijn en kreeg ik een heerlijke chocolade letter met een paar beertjes erbij. Erg leuk. Dit kreeg ik namens een klas, achteraf bleek het van hun coach te zijn omdat ik een gat had opgevuld voor haar toen ze een belangrijke bespreking had en op het laatste moment ben ik ingesprongen terwijl dat natuurlijk niet had gehoeven.   Na het lesgeven ben ik snel naar de Intra tuin gegaan, ik wilde heel graag kerststerren en een mooi kerststuk voor op de tafel, helaas het kerststuk is niet gelukt, de kerststerren wel, zo ook de extra wintervoorraad voor de vogels en nog wat extra ballen voor de kerstboom. Dit is dom want ik heb meer dan genoeg maar begin een beetje verslaafd te raken aan vogeltjes in mijn boom, in plaats van Boeddha's die toch niet te krijgen zijn. Bij thuiskomst bleek ineens mijn huis opgeruimd, ik stond heel vreemd te kijken, begreep er niets van, totdat bleek dat mijn buuf was geweest, voor mij een geweldig leuke  sinterklaaskado met gedicht had neergelegd en meteen even weer wat had opgeruimd.. zon dag was het dus.. een dag van uitersten maar wel heerlijk.  Ach en ik had het kunnen weten, ik begin elk jaar vroeger.. gisteren de boom uitgepakt, vandaag er nog even naar gekeken, even gedacht ik doe alleen de lichtjes erin ,maar dan ben je bezig en voor je het weet staat de kerststal, zitten de vogels en de ballen erin, staan er kerststerren en ben je al voor Sinterklaas het land uit is, al in de kerssfeer... ik denk dat ik behoefte heb aan de vakantie en daarom alvast al die dingen doe.. morgen mijn lokaal in de sfeer van kerst brengen.



het kado












Geen opmerkingen:

Een reactie posten