dinsdag 16 december 2014

goed gemutst

 
De bewoners hadden een opening van een pand waar ze zijn gaan wonen. De hele flat was uitgenodigd om ook te komen kijken. Nou bij mijn moeder in de flat was dit natuurlijk het gesprek van de dag. Deze mensen die daar waren kwamen te wonen waren mensen met een lichte verstandelijke beperking. Ze wonen in een soort van begeleid wonen. Prima mensen, mijn moeder, zoals men weet, is nooit te beroerd om iets te vinden en dat ook te zeggen. Kortom aan de stamtafel in de hal, werd er dan ook gezegd, dat men niet naar de feestelijke opening zou gaan, omdat er een halve tegelpad ligt die niet word afgemaakt, met als gevolg dat een aantal rollator gangers niet over de stoep kunnen maar moeten oversteken. Men is daar boos over, en wie krijgen de schuld, juist de bewoners onderin de flat van het begeleid wonen. Mijn moeder, hoort het even aan en zegt dan heel mooi, ik ga wel, want de mensen kunnen er niets aan doen en wie weet kom ik nog wel even een baas tegen dan kan ik meteen even beginnen over dat tegelpad. Men is in eerste instantie natuurlijk wat gepikeerd dat mijn moeder wel gaat, maar zoals zo vaak, oude mensen zijn toch wel nieuwsgierig, het spreekwoord als er een bejaarde over de dam is, volgen er meer is ook hier van toepassing. Mijn moeder in haar beste kleding ging op weg naar beneden, en onderweg kwam ze eerst al haar zuster in het kwaad tegen die ook ging, een stel van de galerij beneden mijn moeder gingen ook, ook de buurman, kortom ze gingen met een behoorlijke groep mensen daar naar toe. Mijn moeder voorop, ik zeg heel vaak je zou mijn moeder als spion in kunnen zetten, niemand heeft het door maar ze krijgt bijna alles voor elkaar. Dus ze kwam daar binnen  en ze werden met open armen ontvangen. Natuurlijk waren er verschillende dingen te doen, mijn moeder is altijd voor dingen in dus nu ook weer. Je kon een foto laten maken van jezelf met een fotolijst om je hoofd, dus dat heeft ze laten doen, ze deed een muts op, maar haar zuster in het kwaad, zei meteen dat kan niet, dat ziet er niet uit.. mijn moeder nooit gehoorzaam heeft toen wel een andere foto laten maken. Nadat ze hadden gekeken en hadden gepraat, gingen ze weer naar boven met de delegatie. Onderweg is denk ik iets in het koppie van mijn moeder ontstaan, ze is toen iedereen binnen was, weer naar beneden gegaan en heeft nog snel de foto laten maken met dat stomme mutsje op haar hoofd. Deze foto wil ze dan aan die zuster in het kwaad laten zien als grap. Natuurlijk kom ik dan met het idee, om er een leuke kerstkaart van te maken met de tekst "Goed gemutst het nieuwe jaar in" mijn moeder helemaal enthousiast is er voor, dus haar kerstkaart is ook klaar en het beloofd een bijzondere te worden denk ik.. Ik hou hier erg van hoe dit soort dingen ontstaan. De kaart klaar dus hier is dan de foto van mijn moeder die ze als kerstkaart heeft rondgestuurd geweldig weer.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten