zaterdag 6 december 2014

de kerst is vroeg dit jaar

 
Soms is het ineens klaar, er zijn jaren dan zie ik op tegen de kerst, omdat het zoveel doet, dit keer heb ik er zin in, jaar 2014 was een mooi en boeiend jaar en ik zie reikhalzend uit naar jaar 2015 waar van alles nog meer kan. Natuurlijk komen nog de beschouwingen van 2014 maar nu nog niet, nu gewoon over dat het van mij zover mag zijn. De kerst.. Vrijdagmiddag op school snel even mijn lokaal in de kerstsfeer gebracht, volgende week krijgen de kids van mijn school de kerstspecial, afgelopen week hadden ze de sintspecial, dit doe ik elk jaar. De kerst special is dit keer wat anders en vroeger dan ik normaal doe, maar dat komt omdat de project week ook nog komt aan het einde van het jaar. Die week is een vol overladen week, ik heb nu al een vermoeden dat ik dan  gesloopt ben, ik zal wel als een soort van oude man de vakantie in rollen, maar daar ook later over.  Nu heb ik er zin in, ik kon de Sinterklaas dit jaar niet afwachten, dus ik had vorig weekeinde al de kerstspullen opgepakt uit de schuur, me bedwongen tot woensdagavond, toen ging ik los, de boom opgezet, en even laten staan. Donderdagavond dacht ik, ik doe nu de lichtjes en dan morgen doe ik de rest. Ik ken mezelf kennelijk nog niet goed genoeg, omdat ik begin met de lichtjes, de kerststal opzet en dan ineens ben ik bezig met de ballen in de boom te hangen, de twee pieken neer te zetten en ga zo maar door. Voor ik het weet is de boom klaar en staat het mooi kerst te weten. Enig sinds met het schaamrood op mijn kaken kijk ik dan naar mijn boom doe voorzichtig de lichtjes aan en geniet van alles. Vrijdag moesten nog een paar ballen, intussen wel naar groenrijk geweest om de kerststerren te halen en tevens ook nog een mooi kersttukje voor op tafel... De boom klaar gemaakt, daarna nog even naar de schuur om de kerstkransen op te hangen, de boompjes die licht geven op balkon, de kaarsen aangestoken en de kerst daalde op Sinterklaasavond mijn huis in. De kerstkaarten klaar en geschreven, de kerstkaarten zelfs al bijna op de bus... al bedwing ik me nog.. kortom de kerst is in mijn huis gekomen en in mijn hart.. ik ga de volgende week weer extra genieten van de sfeer in mijn huis, al denk ik dat ik het na een week wel zat ben, dan is het nog even afzien en dan is het weer goed.. dan gaan we weer op ruimen op tweede kerstavond.. dat is wat ik altijd doe en zal blijven doen.. maar nu is het kerst... we zijn er klaar voor






Geen opmerkingen:

Een reactie posten