donderdag 18 december 2014

nog meer kerstgedoe op school

 
Vandaag was het dan de beurt aan de bovenbouw. Een kerstgala voor de leerlingen, nu is het zo in de bovenbouw dat men eerst met elkaar als team eet, dat ze daarna zich optutten etc om daarna met elkaar de leerlingen te ontvangen en ze dan te voorzien van een lopend buffet, en ze zo te begeleiden naar de avond waarop gedanst gaat worden. Nu is het echter zo dat er heel veel gedaan moet worden zon middag. mijn counselingsmaatje en vriendin heeft dan handen vol werk, dus besloot ik en nog een aantal collega's, en het is bijzonder het zijn altijd dezelfden die helpen, om haar en de leerlingen te helpen in de keuken met de voorbereidingen. Wij dus volop aan de slag,  ik werd door een leerling verteld dat ik fruit moest snijden en dezen in een bak moest doen. Wat is zo gaaf vind is dat deze leerlingen mij dus dingen laten doen en leren. naast dat we hard werkten was het ook beregezellig. Tussen door was ik wat sneller klaar dan verwacht, dus snel naar huis om toch even thuis te zijn, Snel de post gehaald, even de vuilnis weg brengen en terug naar school om lekker te gaan eten. Wat is het vreemd om als onderbouw docent ineens bij de bovenbouw docenten te zitten, het is gek, in de personeelskamer is dat normaal, maar ineens voelde ik me toch een beetje één of andere indringer en me totaal niet op mijn gemak. Het gevoel dat je op een verkeerd feestje bent en je verkeerd hebt aangekleed zoiets. Maar goed, na het eten ben ik begonnen met het helpen met de afwas, een heerlijk gesprek gehad met een collega over een aantal zaken die toch de moeite waard waren om te bespreken. Daarna het feest in, met mijn witte slipjas en vlinderstrik, mijn zwart witte slangenleren schoenen, kortom ik zag er prima uit. Nog met een andere collega zitten praten over dingen die hem aangaan. Kortom het was een mooie dag en het ging goed. Daarna het feest even in, gepraat met mijn isk leerlingen uit Sirie, die lopen te stralen, die het leuk hebben, met de gasten uit Somalie, en dat maakt me zo blij en gelukkig hoe ze genieten nadat hun verleden zo heftig is geweest. Ik ben dan superblij weer. Daarna geholpen met opruimen van de zaal, de stoelen en tafels achter het gordijn, om de leerlingen te laten dansen en te laten feestvieren.  Ben nog even de keuken ingegaan om te kijken of daar alles goed gaat, en zie dan 3 personen met hun nek toe in het werk, ik kan dat niet zien, dus ondanks dat ik naar huis wilde, ben ik gebleven en ben ik gaan helpen, zo jammer dat de collega's die eigenlijk moesten helpen er niet waren. Na een behoorlijk pittige afwas maar ook heel veel lol samen ben ik uiteindelijk naar huis gegaan, het was genoeg.
Morgen nog 1 dagje, waar ik ook zin in heb, en dan is het kerstvakantie.. slechts 2 weken rusten.. en bijkomen en ik zit nu al vol ..heerlijk... wat is het leven leuk en boeiend.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten