zondag 21 december 2014

na jaren trouwe dienst

 
Na jaren hem te hebben gekoesterd is het dan zover, de koelkast is een diepvries geworden. De salades bevriezen, de blikjes drinken zijn niet gewoon koud maar zo koud dat je bijna je tanden er op breekt, de kaas is niet te eten omdat het ook veel te koud is, kortom het is tijd dat hij mag gaan. Er is een prachtig nieuw exemplaar gekocht met twee groentelades, iets hoger dan die er stond. Dat is wel handig, ondanks dat ik een 1 persoons huishouding heb, is het wel lekker om wat extra ruimte te hebben. Zeker nu er etentjes komen en ik dus toch ook weer aan de bak moet. Dus het is zover.. een nieuwe koelkast is er. Deze koelkast heeft wel geschiedenis gemaakt door een flard waarbij  hij als foto staat, ik had een foto nodig dus dat werd snel gedaan. ( Flard uit de bundel: Achtergebleven met lege handen, 2014)
 

de koelkast
de oude maakte
veel te veel lawaai
dus er moest een nieuwe komen
de nieuwe was niet hoorbaar
dus dat was goed
totdat hij bedacht
dat hij het niet deed
dus belde hij bij nacht en ontij
zijn kinderen op
met de opmerking
dat de koelkast het niet deed
kinderen na nachten niet slapen
namen het besluit
de koelkast zou
naar een klein kamertje gaan
waar hij dan zo wie zo
niet hoorbaar was
opa was het hier niet mee eens
en sinds die tijd zet hij zijn melk
op de plek waar ooit eens
de koelkast stond

de nieuwe is er inmiddels en ik ben meer dan blij, wat een ruimte, wat kan ik lekker veel kwijt en wat doet hij het heerlijk.  ik ben wederom, zoals heel vaak, een gelukkig mens.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten