zaterdag 27 december 2014

de kerst..... een terugblik

het kaarsje om 19.00 voor een ieder
die eenzaam is of alleen etc,
er is licht voor een ieder, een traditie geworden inmiddels

 
 Laat ik een korte samenvatting maken van de afgelopen kerstdagen, het kon niet eerder het kerstverhaal moest nog de deur uit. Het verhaal ontstond wat laat in mijn hoofd en zodoende kwam het ook wat laat op het papier terecht om uiteindelijk als vervolgverhaal te verschijnen in de blog. Over kerstavond kan ik  heel kort zijn, ik zou eten bij vrienden, maar die kregen plotseling een geweldige aanbieding om met elkaar en hun zoontje gratis een paar dagen vakantie konden houden, natuurlijk mocht ik daar naar toe komen maar ik zag het niet helemaal zitten om 5 kwartier in de late avond daar heen te gaan en terug te rijden, dus ik was alleen maar blij dat ze dit hadden gekregen en toen ze belden om met mij te overleggen zei ik alleen maar doen.. dat was genoeg. Mijn eigen kerstmaaltijd, leve de diepvries, was een zorgvuldig en lekkere maaltijd, in alle soberheid. Natuurlijk stond om 19.00 de kaarsjes te branden in de vensterbank, en natuurlijk zat ik te kijken naar al you need is love.. wat een jankprogramma is dit. Maar heerlijk, ik denk dat ik er toch maar een abonnement op ga nemen voor kerstavond. In de late avond heb ik nog even snel een rodebietensalade gemaakt voor eerste kerstdag bij mijn moeder. De buuf kwam nog even langs en we hebben heerlijk zitten te kletsen. Het was een onverwachts maar heerlijke avond. Eerste kerstdag, was de dag dat ik naar mijn moeder ging, om samen met het gezin ( mijn broer, schoonzus, neefje en nichtje) kerst te vieren. Het is elke keer weer een hele rit, gelukkig hou ik van auto rijden, maar het is wel een rit waar ik tegenop zie omdat het op starten van de auto altijd zo bizar is. Ik kan niet uitleggen wat dat is,. maar het begin is nooit leuk of zo. Onderweg heerlijk zitten te luisteren naar de kerst liedjes op sky, en zo komen toch verschillende herinneringen boven . Het eten met het gezin en mijn moeder was geweldig. Het was wederom gezellig, het was genieten met elkaar natuurlijk was er, ondanks dat we zeiden we doen niet zo veel, weer veel te veel eten. We hadden prachtige kado's voor elkaar en het was goed samen. Om 19.00 ben ik dan ook richting huis gegaan, het was en werd tijd, het is wel lang rijden altijd, 2 en een half uur. Onderweg was het rustig gelukkig en aangezien je tegenwoordig op heel veel wegen na 19.00 toch 130 mag schoot het erg op. Dit keer veel sneller thuis dan normaal. Het is bizar dan, ik zie mijn boom, denk nog ik heb er tweede kerstdag niet zoveel meer aan,., begin met het inpakken van de kerststal, dan komen de slingers, dan de ballen en voor ik het weet staat er nog een kale bal met lampjes.. ook wel schattig, maar volgens velen te vroeg weg gehaald. Ik denk daar het mijne van. De volgende dag, eerst even lekker uitgeslapen, daarna toch maar de rest van de boom opgeruimd, en in de schuur gebracht, het ruimt zo lekker op, en ineens heb je weer een huiskamer. De kerststukken mogen nog even blijven staan. Om 13.00 met vrienden Heleen en Ayaz naar Beverwijk de Bazaar, wat gaaf is dat, ik ben  er vaak en kom er graag, dit keer terug gekomen met prachtige witte lak punt schoenen, voor mijn kerstgala outfit, nu nog een witte hoge hoed en ik ben helemaal klaar voor de komende jaren met kerst. zwart met witte accenten. Een prachtige broek gekocht, een geurtje, ja mijn eigen geurtje, had al flesjes mee genomen uit Istanbul maar je hebt nooit genoeg op voorraad tenslotte.  ( het geurtje was een kerstkadootje van Heleen en Ayaz, zo lief) in de avond eten bij Lizette en Ivan en hun kids, Heleen en Ayaz waren er ook en dat was heerlijk, wat genieten met elkaar. Natuurlijk was er weer veel te veel, maar ik leer het, mijn lijf geeft aan het is genoeg en dan is het ook genoeg, dan eet ik niet meer dan dat. Ik leer het, maar de toetjes zijn het gevaar.. daar stink ik dan wel in dit zijn te lekker... Om 11 uur was ik weer thuis nog even gekeken naar Mastercherf AustraliĆ«, wat ik een gaaf programma vind en toen maar in bed. Wat waren het heerlijke kerstdagen zo. met de mensen waar ik zoveel van hou.
geweldige boom van vriend
Patrick met de opmerking
dat het zo wel heel snel
is opgeruimd
wat hou ik van deze
humor
 
de kerststal
de gedekte tafel bij moeders
de tas met boodschappen



het kerstboompje onderweg
nieuwe schoenen van
de Bazaar
kerstboom uit de auto
sneeuwman erin
laat de winter maar komen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten