zondag 31 maart 2013

Toch jammer

Toch is het jammer, de meeste mensen die mijn kennen weten dat ik altijd in het zwart loop, dit doe ik omdat ik het gemakkelijk vind, en het scheelt een hoop gedoe. Mijn stelregel is dan ook, koop alles van 1 kleur en het is een gemak. Ga je op vakantie, niks geen gedoe met leuke setjes bij elkaar zoeken, geen gedoe met de verkeerde schoenen mee  omdat ze ergens niet bij passen... zoals met de vaste tefa's of de ecco schoenen.. tevens geen gedoe met kan deze blouse of t-shirt wel of niet bij deze broek.. het past altijd, soms zit er een wat verschoten zwart tussen maar dat geeft dan een diepte effect, en is het niet een vlak wat men ziet. Het is ook erg gemakkelijk als ik een keer laat ben voor mijn werk, komt bijna nooit voor maar als ik te laat ben dan... grijp ik een t-shirt, een trui of wat dan ook uit de kast, schiet in mijn zwarte sokken, mijn zwarte broek, trek snel een trui aan of een t-shirt en nee ik ben mijn zwarte onderbroek niet vergeten en ren de deur uit, nog net snel mijn zwarte pet van de kapstok grissend om zo dan op tijd te zijn.. want ja ik had geen tijd om mijn haar te doen, en dat kunstwerk op mijn hoofd kost wat tijd... dat wil je niet weten.... Het is ook ideaal met het wassen van je kleren, ik heb geen wasmand meer, ik gooi al mijn kleren nadat ik het 1 keer heb gedragen, behalve dan mijn broeken die draag ik langer, maar al mijn sportspullen, mijn handdoeken etc zijn zwart, dus ik  heb maar 1 was die ik moet draaien, nooit de angst dat de kleuren door elkaar heen gaan lopen, nooit de angst dat ik iets niet goed doe, het komt altijd goed en het scheelt ook een hoop gedoe met het kopen van wasmiddel.. het is gewoon heel simpel... juist zwarte was wasmiddel. Ik maak wel 1 uitzondering en dat is mijn beddengoed dat is hoofdzakelijk wit, dit omdat ik het zo leuk maagdelijk vind staan in bed, ik altijd een witte kerst heb, en tevens omdat ik het zo leuk vind in de zomer om dan lekker in een mooi bed te liggen met een serene uitdrukking van je beddengoed, en niet dat kleurige foute bloemen motieven, of goedbedoelde lakens met een leuk tekst of roos.. ik moet dat niet in mijn bed, ik wil gewoon rust in de slaap kamer en maagdelijk wit... Dus af en toe draai ik een witte was maar dan moet ik eerst wel heel erg praten met mijn wasmachine of het kan en mag....Het voordeel van een witte was is, en zeker beddengoed, je moet het op een hoog temperatuur wassen, en dat doe ik dan ook, met als gevolg dat ik minstens in de 2 weken mijn wasmachine aan de kook heb en dus ook de wasluis verdwijnt.. en dat schijnt heel goed te zijn voor je wasmachine en je kleding... en je bent van je luizen af.. toch wel heerlijk. Maar goed nu verder met het verhaal, het nadeel is soms wel van het zwarte gebeuren, dat als je gaat winkelen, het heeft zijn voordelen want je hoeft namelijk alleen maar de zwarte dingen langs, je kijkt naar de stof, het model, de maat, en of je het wat vind. zo niet kun je zo weer weg.. maar hier zit ook de valkuil want... de modeontwerpers zijn wat aan het afzwakken.. het is vaak hetzelfde wat ze brengen en dan vooral in verschillende kleuren of foute motieven en patronen.. dus dan valt er weinig te shoppen meer.. en daar komt bij dat ik erg zuinig ben op mijn kleding, ik hou het lang en draag het lang, zo heb ik nog een trui, en een paar lezers zullen het herkennen, een zwarte trui met een grote witte hand op mijn schouder..... als schouderklopje, die heb ik al sinds ik op de middelbare school heb gezeten dus kun je nagaan hoe lang ik soms kleding bewaar.. ik moet ook zeggen dat het breigaren van toen, ondanks dat het van de wibra kwam, zulke kwaliteit had dat een trui zo lang mee kan gaan, zonder een slijtage plek waar dan ook.. maar terug naar de shop.. het nadeel is dat je op een gegeven moment al bijna alles hebt, en dus is er niets nieuws meer te vinden in mijn kleur of wat ik stijlvol vind... om nou tig variaties te kopen op een knoopje is ook niet alles.... dus dat doe ik dan ook niet...  en ik vind dat toch jammer dat het zo is dat er zo weinig variatie is op de zwarte kleding.... jammer




Geen opmerkingen:

Een reactie posten