vrijdag 15 maart 2013

Adéle en niet adele

Gisteravond na een dolle rit naar rotterdam, door het enthousiasme van vele rijders en een beetje sneeuw, bleek dat als je twee uur van te voren vertrekt, omdat je toch niet te laat wil komen, je toch nog te laat komt..Wat een files onderweg, wat een rampen plan en wat balen.. het was niet te doen, ik heb me zo op zitten te vreten in mijn auto dat ik bijna geen honger meer had toen ik aankwam in Rotterdam. Vriend Frans stond al op mij te wachten want we hadden nogal een programma voor de boeg, eerst eten in vief. een heerlijk en goed restaurant met heerlijk eten.. je loopt er langs en je denkt wat is dit. en je gaat naar binnen en dan zie je een wereld die ik nog herken uit mijn punktijd, krakerstijd, en het is heerlijk, gemoedelijk en ook erg lekker en goedkoop eten. Na het eten gingen we naar de voorstelling in het oude Luxor over het leven van Adéle Bloemendaal, en niet wat velen dachten over Adele... die zangeres die nu zo hot is..,, De voorstelling begint heerlijk, met een mooi lied door de twee mensen gezongen, prachtige decors waar ik van geniet, de belichting van de show was prachtig, Het spel van Paul de Groot was meesterlijk, zo geloofwaardig als hij af en toe Adéle speelt, haar lach, haar stem gebruik, zelfs haar mimiek.. heerlijk. In een vogelvlucht komt dan het leven van deze icoon van de nederlandse muziek en cabaret langs, en het is prachtig. Sanne Wallis de Vries doet aandoenlijk haar best en is ook goed maar kan echt niet tippen aan het spel en de kracht en tevens het meesterlijk vertolken van types als mannen en als vrouwen van Paul/ Het was een kostelijke avond in een bijna uitverkochte oude Luxor. Midden in de voorstellling kwam nog een carnavalskrakermedley langs, en als eindbeeld bleef het witte masker liggen op het podium zo gaaf beeld, daar heb ik stiekem een foto van gemaakt. Deze voorstelling is een aanrader voor een ieder, het is genieten.. en zeker het spel het verhaal en ook het decor een meesterlijk stukje vakwerk. Daarna met de metro terug naar de capelse brug om daar met de auto Frans naar huis te brengen, snel door naar huis, en daar begon de ellende, ik wist als dat bij bodegraven de oprit naar Alphen afgesloten was, dus ik ben al eerder afgeslagen richting Gouda, met als gevolg eerst al een opstopping omdat een aantal agenten aan het oefenen waren met een lamp en daar mee aanwijzingen te geven, die ik nog steeds niet begrijp.. maar goed daarna door twee kleine plaatsjes met voor je een auto die echt niet snapt dat 80 ook werkelijk 80 is en niet 30... en je kan hem niet inhalen want er komt teveel tegemoet. Dan uiteindelijk bij Alphen aan gekomen om te ontdekken dat de snelste weg naar huis is afgesloten er is werk aan de brug.. dus ja dan maar stukje n11 naar leiden en hopen dat de afslag die je dan ook kan nemen wel opschiet.. en ja hoor weer dezelfde auto van 30 km per uur rijd daar ook op die weg.. dus dat is al grommen en briesen maar uiteindelijk slaat hij af de woonwijk in, en dan scheuren totdat je weer een werk aan de weg tegenkomt.. en die ik vanmiddag ook al had gezien maar al geblokt had maar dat kon nu dus niet meer.. grom...
kortom het was afzien de heen en terugweg maar ondanks dat had ik de show van deze avond niet willen missen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten