maandag 4 maart 2013

juist

Tja het bovenstaande plaatje hoeft geen uitleg.
Dit kent iedereen... ik ook, moet ik iets koken, kijk ik in een mooi kookboek en zie ik dat daar een prachtig recept instaat. en dat wil ik dan maken, mede omdat de kleuren zo mooi overeenkomen en bij elkaar passen dat je gewoon het water door je mond voelt lopen van zoiets moois. Dat mensen handen dit kunnen maken..Zo ook de kookprogramma's, je ziet het gemak van hoe je met simpele dingen en in een hand omdraai, een geweldige maaltijd voor je gasten maakt, en waar vrienden graag bij aan tafel komen bij je.. omdat het altijd heel bijzonder en uniek is wat je maakt, en kan zo in een kookboek, en dat doet men ook.. De gerechten wereldwijd,... zo gaaf en smaakvol en zo prachtig om te zien dat je eigenlijk het liefst de bladzijde uit het kookboek wil halen omdat je dat gerecht op die foto gewoon wil eten.... je kan niet wachten om het te maken en het er zo uit te laten zien.... Na vaak uren ploeteren, tenminste ik wel, de nodige boodschappen te hebben gedaan, en natuurlijk altijd wat vergeten en dus nog snel naar de supermarkt om toch dat ene wat beslist niet mag ontbreken aan de maaltijd te halen... om dan je te begeven op het culinaire smaakpad om daar dan toch maar mooi even een geweldige maaltijd te maken... Ik geef toe, ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat wat je op het plaatje ziet nooit te evenaren is maar goed het mag toch wel enigsinds lijken denk ik dan.. Kortom, sinds ik besloten heb om in mijn kookboeken (uit de kringloop) en de recepten van A&H allerhande, en de kaartjes die je overal krijgt met de mooie gerechten gewoon of uit het boek te scheuren of weg te doen omdat wat ik maak niet lijkt op wat er in het boek staat, laat staan enigesinds een vergelijking heeft.. kom ik er achter dat ik steeds minder recepten overhoud. en dat ik dus langzamerhand in een soort van kookvacuum terecht kom omdat wat ik wel  kan maken en wat nog steeds lijkt op hoe ik het ooit heb gezien.. wel aan het uitdunnen is, en dat er weinig mogelijkheden zijn voor een nieuw iets.. maar we blijven proberen of het gaat lukken.. we zullen zien.. maar het geeft wel ruimte moet ik toegeven en het ruimt ook meteen weer lekker op als die boeken die leugens laten zien of vertellen omdat net als in het bovenste stripje,.... mij dat ook niet lukt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten