zondag 24 maart 2013

Jean Paul Coultier..

Gisteren met vriendin Kitty, ondanks het vreselijke winterkou naar Rotterdam afgereisd om daar kennis te maken met de wonderlijke wereld van Jean Paul Coultier.. en zijn ontwerpen. Ik moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben geraakt van zijn kunt en wat hij zoal maakt, prachtig gewoon. de dingen die hij laat zien zijn naast heel bijzonder ook heel vervreemdend soms. De ontwerpen fascineren en ik vraag me steeds weer af hoe hij op deze ideeen komt. Bij binnenkomst valt meteen op dat de poppen die zijn creaties dragen een bewegend gezicht hebben, met als gevolg dat je eerst denkt dat de personen leven maar dat is dus niet waar.. ze staan er gewoon en er is een gezicht op geprojecteerd. Het bizarre is dat ze echt lijken te leven. Moet wel zeggen dat dit ook wel afleid van de ontwerpen en wat er allemaal aan werk is verzet.. prachtige dingen ook. Het was een mooie en boeiende tentoonstelling die we hebben gezien en zeker een aanrader. zie de link naar de foto's die ik daar heb gemaakt  Kunsthal   Ik hoop dat mijn collega van kunst en cultuur zich er zeker in gaat verdiepen , mede omdat er een heel mooi ontwerp inzit met een vuilniszak en waarin allerlei afval materiaal is verwerkt.. de asbak is op zich al een fondst, Verder is het een aanrader om de kaartjes via het internet te bestellen, zeker als het zo koud is omdat er een lange rij is.. Helaas konden wij dat niet omdat wij via de ns, zoals velen vandaag, een tweede kaartje gratis kregen en dus de voorstelling voor 6,25 konden bekijken in plaats van de 12,50 per persoon. Ik blijf het zeggen het is een aanrader deze tentoonstelling.. in de kunsthal . Na al het kunstgedoe zijn we maar even gaan koffie drinken in de Ikea waar we op een hele ander manier hebben genoten van de hoogtepunten van het leven..










Geen opmerkingen:

Een reactie posten