woensdag 20 maart 2013

externe harde schijf

Soms ben je ongelofelijk blij met een tip die je krijgt en waar je even niet echt over na hebt gedacht maar gewoon maar hebt uitgevoerd omdat het zo handig leek en zo goed zou kunnen zijn.. en dat ben ik nu.. mijn hemel... Ooit had ik al besloten dat ik een tweede externe schijf wilde hebben omdat die ene vol leek te geraken, en ik ben als de dood dat ooit weer eens al mijn flarden bijna verdwenen zijn en ik dus met mijn goede gedrag overnieuw moet beginnen.. dus ik had er eentje bij gekocht en daar had ik maar wat verschillende bestanden op gegooid. Later terwijl ik zat te praten met vriend Rene, kreeg ik de schokkende opmerking dat mijn harde schijf het kan begeven en dat ik dan dus ook alle info kwijt ben.... ik was totaal in shock.. want dat kan toch niet, dat mag toch niet dat je externe harde schijf waar al je kostbare  info opstaat het ineens zomaar begeeft.. wat dan.. dus ik ben de volgende dag meteen naar de media markt gegaan en heb een derde schijf gekocht om alle bestanden die ik heb er op te zetten, alle belangrijke documenten, en natuurlijk het voornemen die gewoon maandelijks te doen zodat ik geen dingen kwijt raak. Dit raakt natuurlijk altijd een beetje in het slop maar toch ik denk er aan en dan zet ik weer de derde schijf op mijn computer en copieer alles weer naar deze schijf.... men zal wel denken die is gek maar toch.. je weet het maar nooit en zo bleek inderdaad maandag avond.Van mijn beginnersgroep kwam de vraag of ik de formulieren van de enscenering op wil sturen zodat ze dit kunnen oefenen... en ik ben natuurlijk niet de beroerdste dus dat doe ik graag.. Dus ik vol enthousiasme aan de slag om mijn externe schijf op te zoeken waar deze gegeven staat.. en ondanks dat het lampje brand van de schijf is hij niet te vinden.. is kennelijk alle gegevens verdwenen. en weg... en kan ik er niets meer mee.. Ik ben niet gauw in paniek maar toen wel.. want dat zou betekenen dat ik alle belangrijke documenten etc kwijt zou zijn.. en dus een ramp.. totdat ik me besefte dat ik een backup had van al mijn bestanden op mijn derde harde schijf dus die heb ik even gekoppelt aan mijn compu en daar even naar gekeken, de bestanden die ik nodig had er af gehaald en klaar weer.. en dus kan ik weer vrolijk verder met het werken op mijn externe schijven, al koop ik wel weer een nieuwe erbij omdat ik de bui zit hangen en toch gemakkelijker bij de gegevens wil kunnen komen.... en ik moet zeggen ik ben nooit zo blij geweest met deze tip.. je moet er toch niet aan denken dat al je gegevens, je flarden, je vakantie foto;s weg zijn...  en dan ook nog de zakelijke dingen van de lotus.. ik moet er niet aan denken...
dus een tip voor alle externe schijf gebruikers.. denk niet dat deze niet stuk kan gaan deze kan dus ook stuk dus zorg voor een extra back up..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten