dinsdag 15 september 2020

verwarring....

 

Ik zeg het niet zo snel maar langzaam raak ik een beetje de draad kwijt met alles wat er speelt en dan weer gezegd gaat worden over Corona.. ik weet het dan even niet meer

Begrijp me goed, ik ben zeker voor de bestaande regels die er zijn en probeer dat dan ook zo goed mogelijk vol te houden, mede omdat ik me erg verantwoordelijk voel naar de wat oudere vrienden en ook naar mijn werk, ik hoop niet af te hoeven zeggen omdat ik ziek ben. ik hou daar niet zo van om eerlijk te zijn.

Toch hoor ik verschillende verhalen, over het hoe en wat, ik hoor bijvoorbeeld dat als je 15 minuten bij iemand in de buurt bent geweest die corona positief is getest dat je het ook kan hebben..
maar dan moet je binnen 1,5 meter hebben gezeten.. kennelijk de 15,1,5 regel.
 
De GGD geeft in mijn gemeente aan als je positief getest bent dat je zelf je contacten moet inlichten. ze doen geen bron en contact onderzoek meer.. dus tja.. daar kan je ook niets meer mee. Al begrijp ik het ook wel, het groeit ze boven het hoofd iedereen kan testen, als ik dan lees dat er steeds meer mensen besmet zijn, vraag ik me af.. hoe dan.. dan gaat er toch iets mis.. dan gaan we kennelijk de regels van vaak handen wassen, in arm hoesten en niezen totdat je trui aan je armen vastplakt, of totdat je, als je korte mouwen hebt, het trekt wel je huid mooi strak dat wel maar toch.. al die korsten dat wil je toch niet.

Daarnaast krijg je ook weer verhalen dat verkoudheid niet eens hoort bij corona maar dat het en duidelijke blafhoest is,  wat lijkt op het geluid van zeehonden, en/ of koorts....  kortom ik zie door de bomen het bos soms niet meer, en grijp dan maar naar de vertrouwde site van Thuisarts.nl, deze site geeft goede info en dat kan ik dan voor mezelf gebruiken en weer de dingen wat helderder zien.

Tot.. ik via de berichtgeving van mijn gezondheidscentrum een nog duidelijker uitleg kreeg en dat je dus ook on line kon proberen of je wel of geen Corona had.. maar meer een indicatie of je wel of niet moet gaat testen..
dus ik open deze site en wat zie ik

Ik heb 1 of meer van deze klachten:

  • verkoudheid
  • keelpijn
  • niezen
  • hoesten
  • opeens moe
  • niets meer ruiken of proeven
  • verhoging (37,5 graden of hoger)
Let op: Heeft u langer dan 14 dagen klachten? Of herkent u de klachten van hooikoorts? Druk dan op Nee.

Dan ben ik de kluts kwijt want..  waarom hebben mensen niet getest als ze de klachten al hadden.  dan duurt toch geen 14 dagen of is het zo dat het wachten totdat je eindelijk aan de beurt bent om te worden getest 14 dagen duur.. ik heb geen idee meer..  ik ben compleet van slag hiervan, zeker als je  de site opent via de normale manier het volgende er staat

Wat merk ik bij het nieuwe coronavirus?

Klachten die vaak voorkomen bij het nieuwe coronavirus zijn:

  • koorts (38 graden of hoger) of een koortsig gevoel 
  • hoesten (met of zonder slijm)
  • moeheid 
  • moeilijk of snel ademen, bijvoorbeeld bij het lopen 
  • opeens niets meer ruiken of proeven
  • verkoudheid, keelpijn

En dan denk ik schiet mij maar lek.. ik weet het nu even niet meer..  zeker niet als ik hoor dat als je getest bent je je uitslag is negatief, dat je dan wel thuis moet blijven totdat je klachten weg zijn en dat je eigenlijk na 5 dagen weer moet laten testen en als je uitslag dan negatief is, dan heb je zeker geen corona.. 

Laten we maar gewoon de conclusie trekken men weet het niet meer en men hoopt het er beste van .. laten wij dat dan ook gaan doen.. en ons maar aan de regels houden die al heel lang bekend zijn

bij verkoudheidsklachten blijf je thuis

we schudden geen handen

we wassen onze handen vaak

we houden 1,5 meter afstand..

zo moeilijk zijn ze eigenlijk niet.

laten we elkaar gezond houden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten