dinsdag 22 september 2020

eten in de molen...

 

Het was al weer een tijdje geleden dat Elias en ik elkaar hadden gezien of gesproken.. dus het was weer tijd, de laatste keer was in het schattige dorpje/ stadje Oudewater.. waar ik nog steeds een keer naartoe moet, maar nu nog geen tijd voor heb om te gaan. de zaterdagen slippen langzaam vol... 

Het leuke is wel dat sinds Elias verhuisd is naar de polder, we steeds op andere plekken afspreken, steeds tussen de twee woonplaatsen in en aangezien Elias bijna elke eetcafé etc in de buurt ken, sta ik steeds weer voor een verrassing en ben ik verbaasd over wat hij zo weet te vinden en altijd is het met succes.

De rit er naar toe was al een belevenis, van te voren had ik gesport, en omdat we vroeg hadden afgesproken moest ik me snel omkleden op de sportschool, een snelle douche, want ja je zweet wel als je sport. Dus wil je toch fris zijn.

De molen staat in Bodegraven, en ligt prachtig. Het was even zoeken omdat het allemaal éénrichtingsweg is, dus dat is lastig genoeg, via een giga omweg kwam ik dus aan bij de molen, ik was wat vroeg maar ik zag een paar prachtige kansen om mooie foto's te maken. Dat heb ik dan ook gedaan, dat kan ik dan toch niet laten.. 

Elias was wat later want hij had helaas pech de brug stond open op weg naar onze afspraak, dat is totaal niet lastig ik geniet alleen al van dat we samen gaan eten, al zou het bij wijze van spreken een droog broodje zijn, het is altijd gezellig.

Toen Elias er was zijn we samen bij de molen gaan zitten, lekker buiten, en heb ik een heerlijk broodje gesmolten kaas besteld, met daarbij mijn groene thee. 

Al pratend over het leven, over zijn leven op het platteland. vloog de tijd om en moest Elias weg naar zijn volgende verplichting,  besloot ik om meteen, omdat het toch vroeg was, ook maar bij vriendin Heleen op bezoek te gaan,voor een kop thee, om het leven door te nemen.

Gelukkig was het heerlijk weer en konden we samen lekker buiten zitten in de zon en bijpraten.

Daarna lekker naar huis, heerlijk gegeten en genoten van Zondag met Lubach.. waarschijnlijk is dit het laatste jaar dat hij op de buis is.. en dat vind ik oprecht balen..

het is zo genieten



Geen opmerkingen:

Een reactie posten