maandag 14 september 2020

mm wel even schrikken

Het zat er aan te komen, het moment van wegen..  ik vreesde al dat het een beetje veel mis was gegaan de laatste weken van de vakantie.. net iets te veel ijsjes. te veel kaas etc, gewoon te veel dingen gegeten die ik normaal ook wel eet maar dan 1x in de maand, of als het vaker voorkomt dan zorg ik ervoor dat ik het in balans hou..

Dat was mislukt, al had ik inmiddels wel de kaas uit mijn lijst geschrapt, kaas is zo lekker en vooral laat op de avond als je trek hebt.. dan wil je wat eten.. en dan pak je 1 plakje en voor je het weet is het hele pak verdwenen.. ik heb soms een enorme bodemzucht.

Maar nu kwam het, ik was al op een avond op de weegschaal gaan staan, en daar was ik al niet enthousiast over, al waren het slechts 2 kilo, toch gaat het dan voor mij de verkeerde kant op, en ik wil voorkomen dat het nog extremer gaat, dus.. ik had bedacht als ik nu de volgende keer in de ochtend ga staan, wat ik altijd doe, dan weet ik of het klopt met anders, misschien zijn die kilo's wel gewoon het overzicht na het avond eten.. 

Niet stom bedacht, wat wel stom bedacht was, dat ik natuurlijk de zondagochtend uitkoos, nadat ik de avond uitgebreid had gegeten met zowel een stukje taart als een geweldig toetje, veel brood, veel smeersels en natuurlijk ook nog wat nootjes. Het etentje was geweldig zoals al eerder was te lezen. maar ja dan is het niet handig om de volgende ochtend op de weegschaal te gaan staan... zeker omdat de normale dingen die ik doe voor ik naar mijn werk ga niet waren gelukt. ik zal niet in details treden maar het heeft te maken met de kleinste ruimte waar je toch vaker bent dan je lief is.

Kortom ik ging vol optimisme op de weegschaal staan en zag tot mijn verbazing dat ik net zo zwaar was als die keer in de avond. en dat gaat er bij mij niet in.. ik ben dus nog een keer op en afgestapt, maar het resultaat bleef hetzelfde. misschien was de weegschaal stuk, ik weet het niet, dus tijd voor nog meer actie.. meteen maar een afspraak gemaakt met mijn voditiste..  die me waarschijnlijk goed kan uitleggen wat er mis gaat. al moet ik zeggen mijn kleding past me nog prima.. zelfs maatje m van de t-shirts zitten goed dus daar kan het niet aan liggen, mijn broeken ook, maar toch..

Nuchter nadenken besef ik me dat ik veel meer beweeg dan toen ik begon, ik doe 2x 45 minuten kb in de week, dat deed ik altijd al, en normaal op zondag 60 minuten cross xxl, en soms ging ik nog even wat kracht doen op vrijdag maar dat was het.. maar nu.. tja, ik wandel elke week, als het weer het toelaat 20 kilometer, ( juist voor de punten),  ik sport nu op zondag 90 minuten cross xxl, en op donderdag ook nog  60 minuten cross xxl.. dus misschien eet ik nu te weinig in verhouding met dat wat ik doe.. daar wil ik dus even helderheid over hebben. omdat ik er niet in geloof dat het ineens totaal omslaat  en je dan ineens gaat groeien. al is het maar 2 kilo, het is wel 2 kilo teveel, en boven mijn maximum gewicht wat ik al bovengrens heb, ik heb twee gewichten waar ik tussen wil laveren en dat is dus nu mislukt.. dus daar moet actie op

En ja ik zie er nog steeds goed uit, ik weet het maar dit is om er goed uit te blijven zien.. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten